Överföring av bild

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Överföring av bild

Inlägg av Grön Göling »

Hur gör jag om jag vill lägga in en bild i forumet.
Jag har lyckats förut, men plötsligt får jag bara upp meddelandet "Bildens storlek kunde inte fastställas"
Och - nej - jag har inte lyckats fnula ut Gimp! Är man grön med ambitionen att förbli grön, så är man :P

För säkerhets skull sparade jag bilden i min dator också. Fungerar det därifrån?
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Överföring av bild

Inlägg av Cadryc »

En vild gissning, det är en ny avatarbild du vill ladda upp? :P

Oavsett så ska det vad jag vet gå utmärkt att ladda upp en bild till forumet från datorn, min avatar har jag liggandes i datorn. Krånglar det så öppna bilden med bildvisaren. Standardbildvisaren i Ubuntu så ser man upplösning på bilden nere till vänster i fönsterramen, så kan du fylla i storleken på avatarbilden manuellt.
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

Grön Göling skrev:Hur gör jag om jag vill lägga in en bild i forumet.
Jag har lyckats förut, men plötsligt får jag bara upp meddelandet "Bildens storlek kunde inte fastställas"
Och - nej - jag har inte lyckats fnula ut Gimp! Är man grön med ambitionen att förbli grön, så är man :P

För säkerhets skull sparade jag bilden i min dator också. Fungerar det därifrån?
Uppladdningsfunktionen är inte särskilt smart; trots att det står att bilden kommer att beskäras automatiskt måste du ända mata in värden manuellt, 100x100 eller vad nu var maxgränsen.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Användarvisningsbild
Grön Göling
Städsegrön
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av Grön Göling »

Inte ny avatarbild - underligt nog. ;D Det fixar jag utan problem.
Det är en bild som jag skulle vilja lägga in i en tråd.
En gång i tiden var även jag ung och kunde och visste allt bäst. Numera vet jag bättre
I'm not anti-social; I'm just not user friendly.
ursprungligen medlem sedan 20061018
Användarvisningsbild
nixy

Inlägg av nixy »

jag lade upp några bilder för inte så länge sedan.. och jag tror att storleksbegränsningen är 0,256 mb per bild, och max tre bilder per post. För att lägga upp en bild klicka på Upload Attachment (under textfältet brevid Options)
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av Cadryc »

Kanske nåt skumt med bilden, så forumsmaskineriet inte känner igen det den vill se. Du skulle kunna öppna den i Gimp (högerklicka på bilden i mappen → Öppna med → Bildredigeraren Gimp) och sen så Arkiv → Spara som och ge den ett namn typ bild.png eller bild .jpg, Gimp kanske frågar om det ska exporteras eller nåt, svara ja på det mesta. Gimp sparar nu en kopia av bilden och borde lägga dit saker dom behövs för att forumsmojängen ska bli nöjd. Om du är orolig för att inte förbli lika grön så blunda medans du gör detta.
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"