Jag är intresserad av att installera windows XP virtuellt. Datorn har en OEM-licens för XP och det är bara hårddisken som är utbytt så det bör väl inte vara några större svåriheter hoppas jag. Däremot undrar jag var jag kan få tag på mjukvaran. Eventuella återställningsskivor och sånt är nog försvunna..
Idéer?
Befintlig OEM-licens men var hitta mjukvaran?
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Befintlig OEM-licens men var hitta mjukvaran?
...mot bättre vetande?
Re: Befintlig OEM-licens men var hitta mjukvaran?
Du måste ha en CD från en likadan dator, CD med OEM-licens känner av hårdvaran på din dator och vägrar att installeras om det inte stämmer.
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
- Kontakt:
Det är möjligt att jag inte hängt med. Åtminstone "förr" har jag för mig man kunde kunde använda XP-skivor som levererats med andra typer av datorer. Det var lagligt, fungerade och man behövde bara slå in sitt eget serienummer för XP (och sedan hämta drivrutiner separat förstås).Rune.K skrev:Du måste ha en CD från en likadan dator, CD med OEM-licens känner av hårdvaran på din dator och vägrar att installeras om det inte stämmer.
Det stämmer, iallafall om sin egen nyckel var från en OEM. Registrera dig på msdn så kan du hämta hem alla skivor direkt.ycc skrev:Det är möjligt att jag inte hängt med. Åtminstone "förr" har jag för mig man kunde kunde använda XP-skivor som levererats med andra typer av datorer. Det var lagligt, fungerade och man behövde bara slå in sitt eget serienummer för XP (och sedan hämta drivrutiner separat förstås).Rune.K skrev:Du måste ha en CD från en likadan dator, CD med OEM-licens känner av hårdvaran på din dator och vägrar att installeras om det inte stämmer.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
@ dmz
Tacksam för adressen till nedladdning av XP-skivor, jag behöver en språk-CD.
Tackar på förhand.
Tackar på förhand.
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Strålande. Tack för tipsen. Gör kanske ett försök i helgen.
Och på tal om det, ha en trevlig helg.
Och på tal om det, ha en trevlig helg.
...mot bättre vetande?
Du måste bli medlem på MSDN.Rune.K skrev:@ dmz
Tackar på förhand.
ǁ A: Because it obfuscates the reading.