Letar efter en speciell plugin eller script till Gimp?

Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Kategoriregler
Här behandlar vi ritprogram, program för fotoretuschering, bildhantering och liknande. Vänligen observera att trådar rörande grafikkort hör hemma i Hårdvara och drivrutiner!
Användarvisningsbild
TobbeT
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

Letar efter en speciell plugin eller script till Gimp?

Inlägg av TobbeT »

Hej,

Finns det nån plugin eller ett script för Gimp som gör ett foto till att bli tecknat, väldigt bra tecknat. Jag har hittat "Cartoon" den är också bra men den gör inte det jag vill. Eller om nån har en "tutorial" liggandes som visar hur man får till effekten. Det ska bli ungifär lika som de som tecknar Fantomen exempelvis, rätt så naturtroget men ändå tecknat.

Bild
Här ser man att det är Sean Connery men bilden är väl "ritad" av någon. Det är den effekten,tillvägagångssättet jag är ute efter.

//Tobbe
GGS-Data Elite, 5200+ 4GB RAM Ubuntu 11.04 64-bitars, 2x500GB HD
Harlekin33

Re: Letar efter en speciell plugin eller script till Gimp?

Inlägg av Harlekin33 »

Har du tittat här?..(finns några länkar):

http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... hilit=gimp
Användarvisningsbild
TobbeT

Inlägg av TobbeT »

Hej,

Tror att jag har gått igenom tonvis med tutorials men inte hittat det jag är ute efter...tills nu. Jag hittade ett gäng med script och plugins här http://registry.gimp.org/list_content och ett av dom, FX-Foundry - Roy Lichtenstein (konstigt namn på en plugin) men det verkar funka riktigt bra. Har inte hunnit att testa så mycket än men med lite pillande med inställningarna så kanske jag får till det.

Tack :)

//Tobbe
Användarvisningsbild
pata66
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av pata66 »

Bilden som du hänvisa till är med största sannolikhet skapat med ett Filter som heter LucisArt i Photoshop.

Har själv använt det ganska mycket. men Jag vet inte om det finns något liknande till Gimp ?
Användarvisningsbild
TobbeT

Inlägg av TobbeT »

Har lekt lite med ett helt gäng med effekter och har fastnat för FX-Foundry - Artistic - Landscape Illustrator. Inte så pjåkigt, eller hur?
Bild

//Tobbe
Skriv svar

Återgå till "Bildhantering"