Har problem med uppdateringsprogrammet till min mobil!
- Martin1980
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
- Kontakt:
Har problem med uppdateringsprogrammet till min mobil!
Någon som vet hur man får uppdateringstjänsten för Sony Ericssons mobiler att fungera i Ubuntu 8.10? Har en W960 och testat köra programmet under Wine. Programmet verkar starta (loggan visas) men sedan händer inget mer. Är det en inställningsfråga i Wine?
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: Har problem med uppdateringsprogrammet till min mobil!
Ska du uppdatera firmwaren i din mobil? Isåfall skulle jag nog avråda. Jag har aldrig testat själv, och har inte läst någonting som helst om hur bra det fungerar. Men att flasha mobilen tror jag är rätt så känsligt, iofs inte lika känsligt som att flasha tex en router, eftersom uppdateringsprogramemt kanske identifierar mobilen även efter en misslyckad uppdatering. Men implementeringen av Wine är inte hundraprocentig, och personligen skulle jag inte riskera att att Wine behandlar uppdateringsprogramet aningen fel vilket skulle kunna leda till att uppdateringen i mobilen blir fel på nåt sätt.
Men det kanske bara är jag som är paranoid, nån som är mer insatt?
Men det kanske bara är jag som är paranoid, nån som är mer insatt?
har inte W960 inbyggt firmwareuppdatering i telefonen? kostar ju datatrafik men du slipper windows..
jag hade det i min W760 och W902..
jag hade det i min W760 och W902..
- Osprey
- Kontakt:
Jag har inte fått uppdateringstjänsten eller synkroniseringen att funka för SonyEricsson (P990i och X1), varken via Wine eller Virtualbox. Däremot funkar det alldeles utmärkt att flytta filer till och från mobilen. Det här är för övrigt en av de enda och få orsaker till att jag tvingas till att fortfarande ha kvar Vista på ett litet hörn i den här burken... 

Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...