låg fps

För spelentusiaster !
ewik
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

låg fps

Inlägg av ewik »

hej jag har problem med min fps den ligger mellan 10-17 vanligt 5-7 i raids D= skulle behöve lite hjälp, jag har fixat gstring value och det där opengl på wow conf åxå

använder geforce4 MX 4000 128MB och har 1.2gb ram minne

tar glxgears brukar vara runt 3800 men efter ngn timme hoppar han ner till 89 fps xD
Mark
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Re: låg fps

Inlägg av Mark »

Nu är jag ingen expert på grafikkort men är inte ditt kort lite gammalt? Hursom...

Om du inte har gjort det än så föreslår jag att du testar dig fram lite i ingame video configuration. Prova att ställa allt under "Effects" på lägsta möjliga och se om det gör någon skillnad. Dessa är några som är ganska krävande av egen erfarenhet:

Vertical Sync - Bocka av, onödigt!
Resolution - Pröva något lägre (går oftast inte), men är det som är mest krävande.
Multisampling - Testa skillnaden mellan det lägsta och det högsta och se om det gör ngn skillnad
Stäng av alla shaders (t ex full screen glow effect) <- dessa är tunga att köra i linux verkar det som
Texture resolution och Texture Filtering kan betyda mycket också

Utanför WoW:
https://help.ubuntu.com/community/WorldofWarcraft
Scrolla ner till Regestry Configuration. Det kan göra saker bättre...kanske värt ett försök?
Bild
ewik
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Inlägg av ewik »

durr glömde säga har jag har allt på minimum :I

kanske dags att investera i ett nytt grafik kort moderkortet tar bara emot ddr kort så ngt förslag Q_Q
Mark
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av Mark »

Är ingen guru...har precis själv lyckats installera WoW via wine smärtfritt för första gången.

Jag har ett gansk sjysst ATi Radeon kort. I XP kunde jag köra på maxgrafik på allt och jag kom aldrig under 50 fps utanför raids. Under linux så kan jag inte köra allt på max, och även om jag sätter ner vissa grejer så får jag lite spikar i vissa scenarion.

Min okvalifierade gissning är; Ja du bör nog uppgradera ditt system. Men gör det inte för att jag säger det :P
Bild
Skriv svar

Återgå till "Spel"