PS CS2 i Ubuntu
Kategoriregler
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
Här ligger de utförliga instruktionerna vi kan tänkas behöva. Leta här om du tex behöver installera nåt program eller sätta upp någon funktion. Starta inte trådar utan att ha ett svar.
- Victor
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
PS CS2 i Ubuntu
Hejsan alla!
Ville bara att alla skulle få se denna länk: http://blog.publicidadpixelada.com/2006 ... -10-steps/ den påstår sig kunna fixa så att man kan köra Photoshop CS2 på en linuxmaskin.
Jag har tyvärr inte prövat guiden men det är fritt fram för alla om de vill testa och de får gärna återge här om det funkar eller ej.
/ over 'n out
Ville bara att alla skulle få se denna länk: http://blog.publicidadpixelada.com/2006 ... -10-steps/ den påstår sig kunna fixa så att man kan köra Photoshop CS2 på en linuxmaskin.
Jag har tyvärr inte prövat guiden men det är fritt fram för alla om de vill testa och de får gärna återge här om det funkar eller ej.
/ over 'n out
// So long, and thank you for all the fish
"Your Ubuntu User number is # 10448"
PS CS2 i Ubuntu
wooohooo stängt av sWin låddan för gott...det var det sista jag behövde
många taxar i mocka FlaerpeN
många taxar i mocka FlaerpeN
PS CS2 i Ubuntu
kör sketchup under vmware 

PS CS2 i Ubuntu
Ska bara upplysa om att detta funkar klockrent!
Text borttagen av mig pga regelbrott. Det är förbjudet att diskutera piratkopiering. /No1Viking
Nu rullar det som tåget!
Text borttagen av mig pga regelbrott. Det är förbjudet att diskutera piratkopiering. /No1Viking

- Victor
PS CS2 i Ubuntu
vad kul att det funkar! Då blir det kanske att kasta ut windoze för alltid
. Jag såg även att det fanns guide på hur man fick in Dreamweaver på ubuntu med! Man skulle göra i princip samma sak där!

PS CS2 i Ubuntu
[quote="TheOne"]Ska bara upplysa om att detta funkar klockrent!
Nu rullar det som tåget![/quote]
Nu är det ju så, om du tar dig tid att läsa guiden, att man MÃ…STE kopiera den från en dator.. så isf borde hela tråden låsas..

Nu är det ju så, om du tar dig tid att läsa guiden, att man MÃ…STE kopiera den från en dator.. så isf borde hela tråden låsas..
PS CS2 i Ubuntu
[quote="TheOne"][quote="TheOne"]Ska bara upplysa om att detta funkar klockrent!
Nu rullar det som tåget![/quote]
Nu är det ju så, om du tar dig tid att läsa guiden, att man MÃ…STE kopiera den från en dator.. så isf borde hela tråden låsas..[/quote]
Har du tankar kring detta ber jag dig att ta det i en ny tråd i forumet Ubuntu Sverige.

Nu är det ju så, om du tar dig tid att läsa guiden, att man MÃ…STE kopiera den från en dator.. så isf borde hela tråden låsas..[/quote]
Har du tankar kring detta ber jag dig att ta det i en ny tråd i forumet Ubuntu Sverige.
- vulfgar
- ung forumnörd
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
PS CS2 i Ubuntu
[quote="FlaerpeN"]vad kul att det funkar! Då blir det kanske att kasta ut windoze för alltid
. Jag såg även att det fanns guide på hur man fick in Dreamweaver på ubuntu med! Man skulle göra i princip samma sak där![/quote]
Med risk för bannor, så ... :/
Jag testade detta, men DW avslutas varje gång jag skulle lägga in en bild.
Det hade varit en väg att slippa MS windows, att få DW att funka i wine istället, men tyvärr så får xp vara kvar lite till. Jag har försökt hitta någon tillräckligt bra motsvarighet till DW som funkar i linux, men tyvärr så har jag inte hittat någon ännu. 
PS. Jag har en riktig licens för DreamWeaver, ingen pirat här.

På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 

- Victor
PS CS2 i Ubuntu
[quote="vulfgar"][quote="FlaerpeN"]vad kul att det funkar! Då blir det kanske att kasta ut windoze för alltid
. Jag såg även att det fanns guide på hur man fick in Dreamweaver på ubuntu med! Man skulle göra i princip samma sak där![/quote]
Det hade varit en väg att slippa MS windows, att få DW att funka i wine istället, men tyvärr så får xp vara kvar lite till. Jag har försökt hitta någon tillräckligt bra motsvarighet till DW som funkar i linux, men tyvärr så har jag inte hittat någon ännu. 
[/quote]
jag är faktiskt riktigt förvånad att det inte finns ett likvärdigt alternativ till DW på linux! Men, funkade PS för dig eller har du inte prövat?

jag är faktiskt riktigt förvånad att det inte finns ett likvärdigt alternativ till DW på linux! Men, funkade PS för dig eller har du inte prövat?
- vulfgar
- ung forumnörd
PS CS2 i Ubuntu
[quote="FlaerpeN"]jag är faktiskt riktigt förvånad att det inte finns ett likvärdigt alternativ till DW på linux! Men, funkade PS för dig eller har du inte prövat?[/quote]
PS har jag inte testat. Det finns ju gimp och jag försöker lära mej den för att slippa PS i fortsättningen.
PS har jag inte testat. Det finns ju gimp och jag försöker lära mej den för att slippa PS i fortsättningen.

- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
PS CS2 i Ubuntu
Nvu anser jag vara en riktig motsvariget till DW.
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
- HOLMEN
- Fadder
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
- Kontakt:
PS CS2 i Ubuntu
Jag får faktiskt ett problem när jag ska köra PS CS2 efter guiden. SKa stara det med det angivna kommandot ur guiden men då kommer detta upp:
Någon som vet vad det innebär? Eller snarare vilken modul det är?
Kod: Markera allt
wine: could not load L"c:\\windows\\system32\\\2013winver.exe": Module not found
Ubuntu-användare sedan 2005.
Del av Core apps Dev
Del av Core apps Dev
- vulfgar
- ung forumnörd
PS CS2 i Ubuntu
Jag har för mej att jag fick något liknande i DW först. Om jag minns rätt så fick jag ändra windowsversion i winecfg.
Leta reda på filen winecfg - på min dator finns den i mappen /usr/bin - och kör den. I fliken Applications så finns längst ner en rullist där du kan välja vilken windowsversion som wine skall emulera. Förmodligen måste du ange w2k eller xp för att kunna köra PS cs2.
Nvu är inte alls lika kraftfullt som DW, tyvärr. Den är helt OK i många fall, men den kan inte ersätta DW.
Leta reda på filen winecfg - på min dator finns den i mappen /usr/bin - och kör den. I fliken Applications så finns längst ner en rullist där du kan välja vilken windowsversion som wine skall emulera. Förmodligen måste du ange w2k eller xp för att kunna köra PS cs2.
Nvu är inte alls lika kraftfullt som DW, tyvärr. Den är helt OK i många fall, men den kan inte ersätta DW.

PS CS2 i Ubuntu
"if your Ubuntu box has as default charset ascii and your Windows box has ucs-2"
Vilket svenskt ord kan "charset" översättas med, och hur får man fram vad man har för charset i Ubuntu.. :/
Vilket svenskt ord kan "charset" översättas med, och hur får man fram vad man har för charset i Ubuntu.. :/
- Victor
PS CS2 i Ubuntu
[quote="sebastean"]"if your Ubuntu box has as default charset ascii and your Windows box has ucs-2"
Vilket svenskt ord kan "charset" översättas med, och hur får man fram vad man har för charset i Ubuntu.. :/[/quote]
charset kan översättas med teckenuppsättning, om jag inte tänker fel
. Vad ubuntu har vet jag inte...
Vilket svenskt ord kan "charset" översättas med, och hur får man fram vad man har för charset i Ubuntu.. :/[/quote]
charset kan översättas med teckenuppsättning, om jag inte tänker fel

PS CS2 i Ubuntu
[quote="FlaerpeN"]Vad ubuntu har vet jag inte...[/quote]
UTF-8
Micke
UTF-8
Micke
PS CS2 i Ubuntu
Kod: Markera allt