Problem efter uppgradering till Intrepid 8.10

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
deeflex

Problem efter uppgradering till Intrepid 8.10

Inlägg av deeflex »

Hej

Uppgraderade precis från Hardy till Intrepid och har följande problem:

*Gnome verkar inte ha startat helt. Det är Windows-färg på de horisontala panelerna.
*Systemet upplevs långsammare. Har inte gjort några mätningar via terminal, men saker som att alt-tabba mellan program
och skapa nya tabbar i Firefox är segt.
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Re: Problem efter uppgradering till Intrepid 8.10

Inlägg av Ulsak »

Om du gjort det via GUI ( grafiskt via uppdateringshanteraren i System->Administration..) kan det vara svårt att se om det blivit felmeddelanden eller avvikelser. Kanske uppdatering ej blivit komplett. Det som jag själv hade gjort:

1. köra från terminalen

Kod: Markera allt

sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade
då får man en utmatning på vad som händer och om nåt ev. är fel.

2. Om man inte ser nåt konstigt och datorn beter som du beskrivit efter det, hade jag bitit i kudden och backat upp viktiga filer och bränt ner en fräsch Intrepid ISO-cd och gjort en nyinstallation.
deeflex

Re: Problem efter uppgradering till Intrepid 8.10

Inlägg av deeflex »

1. Inga felmeddelanden rapporterade.

Kod: Markera allt

.
.
.
Reading package lists... Done
Reading package lists... Done
Building dependency tree       
Reading state information... Done
0 upgraded, 0 newly installed, 0 to remove and 0 not upgraded.
2. Jag söker gärna en alternativ lösning. Har inte så mycket tid att installera från början med allt vad det innebär. Möjligheten att uppgradera mellan versioner
bör inte medföra ett sånt här problem. Ska fortsätta Googla men hoppas någon hinner posta ett svar som känner igen sig i mitt problem.

EDIT:
1. Löst. Hade aldrig kunna tro att Ubuntu skulle välja ett så fult tema som standard där panelerna var windows-grå-fula. Anledningen att jag inte ändrade
temat först, var att jag tidigare hade ett riktigt problem med panelerna där det räckte att restarta gdm för att få tillbaka dem.

Så lösningen var att byta tema ;).
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"