Byta MS SQL mot MySQL i Windows?

Allt om t.ex. Mac OS X, Sun Solaris och Microsoft Windows
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Byta MS SQL mot MySQL i Windows?

Inlägg av farmfield »

Min pops kör ju bokföringen i Hogia CE under Windows och programmet kör mot MS SQL Server lokalt...

Men fy f*n va dåligt det fungerar, bara strul hela tiden... Nu går det inte ens all logga in och Hogia anser att problemet ligger i MS SQL och vägrar supporta utan betalt - utöver dom 3-4.000/år vi betalar dom för support för programmet... As...

Men jag funderade på om det verkligen gjorde skillnad om man körde MS SQL eller om man lika gärna kunde köra MySQL lokalt, 'ser' programmet skillnad mellan de båda? Skulle det kunna fungera eller pratar vi om två olika grejer helt nu..?
djkmmo
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS

Re: Byta MS SQL mot MySQL i Windows?

Inlägg av djkmmo »

farmfield skrev:Min pops kör ju bokföringen i Hogia CE under Windows och programmet kör mot MS SQL Server lokalt...

Men fy f*n va dåligt det fungerar, bara strul hela tiden... Nu går det inte ens all logga in och Hogia anser att problemet ligger i MS SQL och vägrar supporta utan betalt - utöver dom 3-4.000/år vi betalar dom för support för programmet... As...

Men jag funderade på om det verkligen gjorde skillnad om man körde MS SQL eller om man lika gärna kunde köra MySQL lokalt, 'ser' programmet skillnad mellan de båda? Skulle det kunna fungera eller pratar vi om två olika grejer helt nu..?
Jag förstår nog inte riktigt hur du menar och jag vet inte hur Hogia fungerar, men av din fråga verkar det som att man har valfriheten att antingen köra MySQL eller MSSQL som databasmotor. Är det verkligen fallet? I produktbladet nämns bara MSSQL (SQL Server). Om det är så att det bara stödjer MSSQL så kan du/ni antagligen inte köra med MySQL.

Ytterligare ett skäl att få pappa att byta ;).
Användarvisningsbild
Dagon^
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Byta MS SQL mot MySQL i Windows?

Inlägg av Dagon^ »

Om du har valfriheten så är det ingen större skillnad mellan de två vad jag vet.
Jag har använt/använder båda två utan problem. :)
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Skriv svar

Återgå till "Proprietära operativsystem"