http://www.idg.se/2.1085/1.214247/anony ... washington
Och projektets sida;
http://oneswarm.cs.washington.edu/index.html
Och programmet är såklart F/OSS... Det skall vara fritt att få allt gratis...

TPB är varken snabbt eller långsamt, eftersom du överför filer direkt mellan dig och andra användare (båden med sedvanlig torrentteknik och oneswarm) antar jag att uppkopplingshastigehten mellan dig och de andra klienterna är avgörande, inte själva protokollet eller för den delen klienten.Harlekin33 skrev:Det står inget om det är snabbare eller långsammare än ex. TPB..
Nu blandar du äpplen och päroncider igen...Harlekin33 skrev:Så regeln att desto fler seeders desto snabbare leech stämmer inte med oneswarm?
dmz svarade på frågan.farmfield skrev:Nu blandar du äpplen och päroncider igen...Harlekin33 skrev:Så regeln att desto fler seeders desto snabbare leech stämmer inte med oneswarm?
Jodå, fler 'seeders' kan/bör ge snabbare d/l men samtidigt kan du få hur snabb d/l som helst från en enskild 'seeder' om denna har t.ex. bra up-hastighet eller ligger inom ditt halvlokala nät... Hemma hos mina föräldrar t.ex, där har dom 10Mbit ner (och 1Mbit upp) från nätet men tiodubbelt (100 ner, 10 upp) inom deras egna nät - och dom har ett eget glasfibernät via förening då...
Blanda inte in mig i detta tack; jag syftade på att projektet Oneswarm inte var något vidare än så länge.Harlekin33 skrev:dmz svarade på frågan.farmfield skrev:Nu blandar du äpplen och päroncider igen...Harlekin33 skrev:Så regeln att desto fler seeders desto snabbare leech stämmer inte med oneswarm?
Jodå, fler 'seeders' kan/bör ge snabbare d/l men samtidigt kan du få hur snabb d/l som helst från en enskild 'seeder' om denna har t.ex. bra up-hastighet eller ligger inom ditt halvlokala nät... Hemma hos mina föräldrar t.ex, där har dom 10Mbit ner (och 1Mbit upp) från nätet men tiodubbelt (100 ner, 10 upp) inom deras egna nät - och dom har ett eget glasfibernät via förening då...
Och nej jag har inte blandat i hop något. Jag är fullständigt medveten om vad du pratar om.
Mjae.. Inte helt rätt.farmfield skrev:[...] Bara en sån grej som att för hög uppladdningshastighet ger sämre nedladdningshastighet - jag glömmer ofta att ställa in/om bittorrent-klientens uppladdningshastighet mellan mitt bredband och mobilen, och då säckar systemet ihop direkt...
Det är inte tänkt till en begränsad bekantskapskrets. Den söker filer bland vänners vänners vänner osv. och du kommer bara att se dina närmaste vänners ip. Filerna dras via dina vänners ip till dig därför vet inte du varifrån du hämtar filen och den som skickar filen vet inte vart den skickas då det ser ut som det går till en på vännerlistan.Harlekin33 skrev:Oneswarm verkar vara för en begränsad bekantskapskrets..eller?
Jag tror mera på att rätt partis röstsedel i rätt låda är mera effektivt.
"Open: OneSwarm is freely available and built on existing standards. OneSwarm can operate as a fully backwards compatible BitTorrent client, and its friend-to-friend data sharing features are built on cryptographic standards, e.g., X.509 certificates and SSL encryption."
Det förtydligar ännu mer min tanke, det är en massa annat än bara leachers/seeders och den egna maxhastigheten som spelar in.Hund skrev:Gillar man anonymiteten lär väl en krypterad tracker vara enklast.
Mjae.. Inte helt rätt.farmfield skrev:[...] Bara en sån grej som att för hög uppladdningshastighet ger sämre nedladdningshastighet - jag glömmer ofta att ställa in/om bittorrent-klientens uppladdningshastighet mellan mitt bredband och mobilen, och då säckar systemet ihop direkt...Det är ADSL som inte har full duplex. Sitter man på fiber som mig går det väldigt bra att maxa linan åt båda hållen.
Om du använder en krypterad tracker så kam man väll fortfarande se vem man laddar från och även vem som laddar från en själv och då är det inte så anonymt tycker jag...Hund skrev:Gillar man anonymiteten lär väl en krypterad tracker vara enklast.
Mjae.. Inte helt rätt.farmfield skrev:[...] Bara en sån grej som att för hög uppladdningshastighet ger sämre nedladdningshastighet - jag glömmer ofta att ställa in/om bittorrent-klientens uppladdningshastighet mellan mitt bredband och mobilen, och då säckar systemet ihop direkt...Det är ADSL som inte har full duplex. Sitter man på fiber som mig går det väldigt bra att maxa linan åt båda hållen.