Jag skall kopiera ett mail jag fått till fraktsedel på nätet.
Jag har webläsarfönstret och Thunderbird öppna samtidigt.
När jag markerar namn eller adress i ett mail jag fått till en fraktsedel som ligger på nätet så går det utmärkt om jag högerklickar, copy/paste. Om jag däremot använder mig av ctrl+c/ctrl+v, så går det inte.
Emailet blir inte automatiskt markerat av att jag klickar i emailet utan jag måste gå upp och klicka så att listen(?) upptill blir brunmarkerad/aktiv. Den blir alltså inte aktiv för att jag klickar någonstans inuti mailet.
Detta har funkat tidigare, men har plötsligt upphört.
Jag har Thunderbird, kan det vara något som hänt med t-bird?
Jag försökte med ett öppnat office dokument och där blir fönstret aktivt när jag klickar varsomhelst.
fönster ej aktivt vid klick, emailprogram
fönster ej aktivt vid klick, emailprogram
Senast redigerad av 1 lasseroth, redigerad totalt 1 gånger.
-
Re: kan inte kopiera ctrl+c,ctrl+v i T-bird
Har du rapporterat problemet till Thunderbird?
nä det har jag inte, det borde vara fler med samma fel om det är en bug?
Fölrsökte installera evolution istället. Problemet är följande:
Låt säga att jag har 3 fönster öppna, Firefox, ett open source dokument och thunderbird.
Om jag klickar var som helst i de öppna fönsterna i Firefox eller dokumentet så blir fönsterna aktiva dvs panelen uppe blir brun. Gör jag detta i T-bird eller evolution, klickar varsomhelst alltså, då blir inte fönstret aktivt utan jag måste gå upp och klicka i panelen för att det skall bli aktivt.
Jag kan inte minnas att det varit så tidigare. Om inte allt fungerar lika så stör det ju rytmen i ens arbete, detta att man skall behöva komma ihåg att om man är i emailprogrammet så måste man göra annorlunda än i de andra, irriterande.
Låt säga att jag har 3 fönster öppna, Firefox, ett open source dokument och thunderbird.
Om jag klickar var som helst i de öppna fönsterna i Firefox eller dokumentet så blir fönsterna aktiva dvs panelen uppe blir brun. Gör jag detta i T-bird eller evolution, klickar varsomhelst alltså, då blir inte fönstret aktivt utan jag måste gå upp och klicka i panelen för att det skall bli aktivt.
Jag kan inte minnas att det varit så tidigare. Om inte allt fungerar lika så stör det ju rytmen i ens arbete, detta att man skall behöva komma ihåg att om man är i emailprogrammet så måste man göra annorlunda än i de andra, irriterande.