Windows emulator ?! [LÖST]

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Bromar
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Windows emulator ?! [LÖST]

Inlägg av Bromar »

Hej jag behöver använda dreamwawer för ett arbete i skolan, prblemet jag har är att wine vill inte veta av det, så här står jag och kliar mig i huvudet ?!

Någon som har en ide ? finns det någon windows emulator eller så man kan använda ? eller är enda valet nu att instalera windows på samma maskin ? *VILKET JAG INTE VILL* tycker så mycket om ubuntu :)

Mvh Bromar Tacksamm för snabba svar, ska va klar imorgon :)
Senast redigerad av 1 Bromar, redigerad totalt 16 gånger.
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Windows emulator ?!

Inlägg av mcNisse »

Installera virtualbox och installera windows i virtualbox och dreamweawer i windows. Du slipper på det viset iaf dualboota.
Bromar

Inlägg av Bromar »

Är detta något som kräver användning av terminalen eller det går och fixa grafiskt såt säjja ?!
Är inte så jättehaj på terminal tjofräsan.. :(
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Inlägg av mcNisse »

Nej, inget terminal hackade om du inte vill det. Paketet finns i synaptic. Dock så rekomenderar jag att ladda ner ett deb paket med version 2.1 från virtualboxs hemsida.
Om din webläsare inte känner igen att det är ett insnallationspaket kan du få lov att installera med terminalen. Men testa först att klicka på filen i filbläddraren.

Kod: Markera allt

sudo dpkg -i paketnamn.deb
Bromar

Inlägg av Bromar »

Jag får tacka så mycket tror jag har löst det :)
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"