Inget ljud
Inget ljud
Jag får inget ljud i wow trots att jag har gjort inställningarna i config.wtf eller vad den heter precis som det står i wow howto. Jag har även bytt ut pulseaudio mot ALSA i linux som jag läste om i en annan tråd ska ha löst samma problem. Jag får ljud i linux och andra program men inte wow. Vet inte vad det kan vara för fel.
Re: Inget ljud
Nu fungerar det, jag bytte från Vista till XP i winecfg
Nu var jag visst för snabb på att se det som avklarat. Ljudet fungerar ett litet tag och sen lägger det ner när man har spelat nån minut...
Pröva Program -> Wine -> Konfigurera Wine -> Bocka för OSS-drivrutin. Funkar det inte sen så starta wow med padsp wine Wow.exe -opengl.
Padsp är en wrapper för PulseAudio så PulseAudio kan stödja OSS-appar.
Hoppas du får det att funka.
Padsp är en wrapper för PulseAudio så PulseAudio kan stödja OSS-appar.
Hoppas du får det att funka.
Men jag har avinstallerat pulse audio och gjort så X11 kör ALSA som standard
Pröva köra Wow med OSS i Wine.
Jag har ett system med Kubuntu 8.04 där wow funkar bra med ALSA. Men i min ubuntu 8.10 burk funkar det inte, sådär kör jag med OSS.
Jag har inte testat att avinstallera pulseAudio eftersom det funkar bra med att starta med OSS-wrapper (för mig).
Jag har ett system med Kubuntu 8.04 där wow funkar bra med ALSA. Men i min ubuntu 8.10 burk funkar det inte, sådär kör jag med OSS.
Jag har inte testat att avinstallera pulseAudio eftersom det funkar bra med att starta med OSS-wrapper (för mig).
När jag skriver
padsp wine Wow.exe -opengl
får jag meddelandet
wine: could not load L"C:\\windows\\system32\\Wow.exe": Module not found
och spelet startar inte
padsp wine Wow.exe -opengl
får jag meddelandet
wine: could not load L"C:\\windows\\system32\\Wow.exe": Module not found
och spelet startar inte
Nu har jag lyckats starta wow på det där sättet genom att ställa mig i wowmappen i terminalen. Men då startade wow utan ljud över huvud taget...