Testade betan av Quake Live (http://beta.quakelive.com) under Vista och det fungerar utmärkt. Enligt id så arbetas det på stödet för Linux & äpplet. På win fungerar de i både Firefox och IE.
Tror det kommer spelas av en del linuxfolk när det väl släpps för pingo. Gillade bl.a. deras matchningstjänst så att man får spela med lika sugiga spelare samt att de har statistik m.m över ens bravader. En del karter, varelser och spellägen gör inte spelet sämre.
Utseendemässigt ser det ut som gammalt Quake (Open Arena), men det flyter som blixten och kräver i princip inget grafikkort. Man kan givetvis även köra i fullskärm och ställa in en del saker så som keyboardlayout och ljudnivå.
Quake Live
- Dagon^
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Re: Quake Live
Kikade också lite snabbt men tyckte att det var rätt tråkigt. Lirar nog hellre från en standalone klient.
Laggade sönder på både 8/1-, 100/10-lina.
Ett bra försök dock att få alla att kunna spela Quake

JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
-
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
- Kontakt:
Spelar själv inte Quakespelen då jag finner Unrealserien överlägsen, för att inte nämna att både UT, och UT 2004 flyter fint i Ubuntu utan problem och att de av något skäl struntat i att kolla cd-nycklar på deras main server(s). (Nej, se inte detta som en uppmaning till något....Dagon^ skrev:Kikade också lite snabbt men tyckte att det var rätt tråkigt. Lirar nog hellre från en standalone klient.

QL laggade inte ö.h.t. när jag testade det, kanske var det bara tillfälliga omständigheter att det gjorde det när du provade? Låter skumt iaf med tanke på att jag körde från en kass ADSL. Kan kanske bero på att där är fler signade nu än innan.
Det fungerade ganska fint för mig.