KDE 4 blev 4.0.3 istället för 4.2

Användarvisningsbild
felham
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

KDE 4 blev 4.0.3 istället för 4.2

Inlägg av felham »

Jag kör på Kubuntu 8.04. Försökte uppgradera till 8.10, men då slutade hela datorn att funka.

Nu installerade jag iaf KDE 4 via Adept Manager, men får KDE 4.0.3, inte 4.2. Vad ska man hitta på?
kde4-0-3.png
kde4-0-3.png (87.14 KiB) Visad 1784 gånger
If it's raining and you're running / don't slip in mud / 'cause if you do / you'll slip in blood tonight.
Användarvisningsbild
mcNisse
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: KDE 4 blev 4.0.3 istället för 4.2

Inlägg av mcNisse »

Testa project neons förråd. Jag hittar inget officiellt stöd för kde4.2 för hardy hos kubuntu.org.
http://www.cyberciti.biz/faq/ubuntu-lin ... ll-kde-42/
Jag vet inte om det fortfarande fungerar.

Annars kan du testa att nyinstallera 8.10 eller ge dig på 9.04 alfa4 som släpptes idag.
Användarvisningsbild
felham
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Kontakt:

Inlägg av felham »

Nja, jag testade att uppgradera till 8.10 men då sket sig hela datorn som sagt. Jag fick sitta och göra backup på filer via nåt slags dos som jag fick in. Av någon anledning går det inte att installera 8.10 direkt heller.

Tycker faktiskt att mina erfarenheter av Linux / Ubuntu / Kubuntu gör att jag inte fått någon större hopp om detta. Fri programvara, men sen är man beroende av vilka program Canonical lägger upp... Tycker då det är mer frihet och enkelhet med Windows, där jag kan installera lite vad jag vill. Säkert kan man kompilera eget, men känns inte som jag vill behöva läsa en termin på nån systemvetarkurs för att kunna använda min dator på ett rätt grundläggande sätt. Och att Linux skulle vara snabbare eller mer stabilt tycker jag heller inte - det går ofta långsammare och är buggigare när man kör många program / flikar på Firefox, nån gång slutade ljudkortet att fungera bara sådär efter en uppgradering osv osv. Plus då att man är hänvisad till att vara utan en rad webb-tv osv osv. Jaja...
If it's raining and you're running / don't slip in mud / 'cause if you do / you'll slip in blood tonight.
Användarvisningsbild
Dagon^

Inlägg av Dagon^ »

felham skrev:Nja, jag testade att uppgradera till 8.10 men då sket sig hela datorn som sagt. Jag fick sitta och göra backup på filer via nåt slags dos som jag fick in. Av någon anledning går det inte att installera 8.10 direkt heller.

Tycker faktiskt att mina erfarenheter av Linux / Ubuntu / Kubuntu gör att jag inte fått någon större hopp om detta. Fri programvara, men sen är man beroende av vilka program Canonical lägger upp... Tycker då det är mer frihet och enkelhet med Windows, där jag kan installera lite vad jag vill. Säkert kan man kompilera eget, men känns inte som jag vill behöva läsa en termin på nån systemvetarkurs för att kunna använda min dator på ett rätt grundläggande sätt. Och att Linux skulle vara snabbare eller mer stabilt tycker jag heller inte - det går ofta långsammare och är buggigare när man kör många program / flikar på Firefox, nån gång slutade ljudkortet att fungera bara sådär efter en uppgradering osv osv. Plus då att man är hänvisad till att vara utan en rad webb-tv osv osv. Jaja...
Ge inte upp än! :) Kom istället hit med dina problem så försöker vi lösa dem ;D
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Användarvisningsbild
mcNisse

Inlägg av mcNisse »

Det var tråkigt att höra. Testa igen om ett tag. Utvecklingen går snabbt frammåt.
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"