Vilka har aldrig använt annat än Linux?
Vilka har aldrig använt annat än Linux?
Någon lär det ju finnas? Vore kul att veta och gärna varför med. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
-
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Vilka har aldrig använt annat än Linux?
Finns någon som aldrig rört något annat än Linux...?Hund skrev:Någon lär det ju finnas? Vore kul att veta och gärna varför med.
Men jag är också väldigt nyfiken på om någon här alltid bara använt Linux och aldrig suttit framför en Windows dator.
/Johan
- micke_nordin
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Det skulle vara min dotter, 3 år, i så fall. Men de har en XP-burk på hennes dagis som de använder för att visa bilder på, så hon har suttit lite gran framför en Windowsdator.jsiei97 skrev: Finns någon som aldrig rört något annat än Linux...?
Men jag är också väldigt nyfiken på om någon här alltid bara använt Linux och aldrig suttit framför en Windows dator.
/Johan
/Micke

-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
- Kontakt:
Min mor har nog aldrig kört windows hemma. Men jag antar att de har det på jobbet (sjukvården) när de planerar sina arbetsscheman och journalhanteringen i Melior (som hon gnäller om). Hon surfar och chattar nån timme per dag, och kollar och mailar bilder från digitalkameran. Jag visade henne 2-3 gånger hur hon skulle göra sen var hon i gång. Hon och farsan körde Slackware i början. Sen har de kört Ubuntu från version 4.10 och framåt. Både mor och far är nöjda, men det var väl lite gnäll när Aftonbladets TV inte fungerade med flash.
-
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
Jag hade win 3,1 på den första datorn (någon månad) o den var för gammal för att lära sej installera Linux.
1995 byggde jag ihop en ny som det blev Redhat i.
Det har blivit Linux privat o i jobbet får jag betalt för att använda win... Jag får fråga om hjälp på jobbet.
Jag skäms nästan att jag nu har dualboot på min dator, skälet var att jag uppdaterat Tomtom men om några dagar blir det 100% Linux.
Vad jag inte kan göra med Linux behöver jag inte.
1995 byggde jag ihop en ny som det blev Redhat i.
Det har blivit Linux privat o i jobbet får jag betalt för att använda win... Jag får fråga om hjälp på jobbet.
Jag skäms nästan att jag nu har dualboot på min dator, skälet var att jag uppdaterat Tomtom men om några dagar blir det 100% Linux.
Vad jag inte kan göra med Linux behöver jag inte.