Hej,
jag har problem när jag ska spela upp video filer av formatet *.rm Jag får fram ljud, men ingen bild och följande fel medelandet:
"VLC saknar stöd för ljud- eller videoformatet "RV40". Tyvärr finns det inget sätt för dig att rätta till detta."
Nu undrar jag om så är fallet, att jag bara ska ge upp med att försöka få fram bild till filerna eller finns det något sett???
Video uppspelnings problem
- Konservburk
Re: Video uppspelnings problem
Vilket sött felmeddelande.
Tack vara GSoC så finns det numera kod till ffmpeg (den underliggande avkodningsmotorn som används av bland annat mplayer och VLC) som kan hatera video-formatet RV40. Men det tar som alltid ett tag innan det hela letar sig ner till slutprodukten (i det här fallet VLC). Den som inte vill vänta på VLC 1.0 kan förmodligen använda sig av utveckligsversioner eller liknande.

Tack vara GSoC så finns det numera kod till ffmpeg (den underliggande avkodningsmotorn som används av bland annat mplayer och VLC) som kan hatera video-formatet RV40. Men det tar som alltid ett tag innan det hela letar sig ner till slutprodukten (i det här fallet VLC). Den som inte vill vänta på VLC 1.0 kan förmodligen använda sig av utveckligsversioner eller liknande.