Musplattan fungerar inte som den ska?

Användarvisningsbild
lennart
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Musplattan fungerar inte som den ska?

Inlägg av lennart »

Har installerat Jaunty daily build ifrån 31 jan, på min eeepc 900 och musplattan fungerar konstigt. Det går inte att dubbellklicka direkt på plattan och när man flyttar runt muspekaren så förflyttas den konstigt ungefär som när ett spel laggar eller liknande. Det skall tilläggas att i den tidigare ubuntu versionen fungerade musplattan utan problem. Vet att Jaunty inte är stabil än men undrar om någon vet om det finns nån workaround eller var jag själv kan leta efter vad som kan vara problemet?
Användarvisningsbild
bbauto
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: Musplattan fungerar inte som den ska?

Inlägg av bbauto »

Normalt sett kan du ställa in mus/pekplattas egenskaper under System->Inställningar->Mus
Nu har jag vare sig någon netbook eller Jaunty, men du kan ju kika om det finns några inställningar där.

/Bengt
Användarvisningsbild
lennart
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS

Inlägg av lennart »

Har testat pilla med mus-inställningarna det är inget som funkar. Eftersom det inte funkar att dubbellklicka på själva musplattan, men på knapparna gissar jag att det antingen är nåt problem med drivrutiner eller några inställningar någon annanstans. När jag kopplar in en usb mus så funkar den utan problem dvs utan lagg, uppskattar om någon kan hjälpa till att lösa detta problem.
Användarvisningsbild
bbauto
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av bbauto »

Du får väl rapportera det, och avvakta uppdateringar...
Vill man ha en stabil version bör man nog köra 8.04.2 =o)
Skriv svar

Återgå till "Ubuntus utvecklingsversion - inaktuell"