När jag startar terminalen, kommer det upp en text som börjar
"Screen version 4.0.0 (FAU) 5 dec 03
Copyright 1993-2002 Juergen Weigert
Copyright 1987 Oliver Laumann
plus lite mer text som jag försökt göra print screen på men inte fått till.
När texten har visat en sekund blir terminalen blank och sedan stängs den ner helt och hållet.
Har inte installerat mer än Thunderbird Mail sedan detta började.
Känner någon igen detta?
Terminalen har lagt av
- gholen
- Hedersmedlem
- Utgåva: 10.04 Lucid LTS
- Kontakt:
Terminalen har lagt av
testa att med ett trucka ALT+F2 och skreva xterm i rutan.
Därefter, apt-get reinstall gnome-terminal
Därefter, apt-get reinstall gnome-terminal
Terminalen har lagt av
efter alt+F2 (även sudo alt+F2) händer ingenting. Kan därför inte skriva apt-get o.s.v. Öppnade Synaptic och körde ominstallation på gnome-terminal och gnome-terminal-data. Tyvärr samma resultat. Prövade även linux-kerneln före den nuv 2.6.15.27
Drar mig till minnes att jag sett någon uppdatering som började med screen-någonting. . Namnen som nämns i den sida som hinner komma upp i Terminalfönstret innan det slocknar finns med på den här hemsidan http://docsrv.caldera.com:8457/cgi-bin/ ... gz)Credits
I värsta fall ominstallation av hela alltet, men det är ingen höjdare. Kan man leta rätt på uppdateringsgrej ex denna Screen och sedan ta bort den? Prövade med uppdateringshanteraren men den sade att allt var OK
Drar mig till minnes att jag sett någon uppdatering som började med screen-någonting. . Namnen som nämns i den sida som hinner komma upp i Terminalfönstret innan det slocknar finns med på den här hemsidan http://docsrv.caldera.com:8457/cgi-bin/ ... gz)Credits
I värsta fall ominstallation av hela alltet, men det är ingen höjdare. Kan man leta rätt på uppdateringsgrej ex denna Screen och sedan ta bort den? Prövade med uppdateringshanteraren men den sade att allt var OK
Terminalen har lagt av
Samma grej när jag kör Konsole i KDE. Finns det någon motsvarighet till Windows autoexec.bat-fil? Verkar vara någon slags "ini-fil" som trasslar
- Johan Westin
- Kontakt:
Terminalen har lagt av
[quote="amadeus"]När jag startar terminalen, kommer det upp en text som börjar
När texten har visat en sekund blir terminalen blank och sedan stängs den ner helt och hållet.
Känner någon igen detta?[/quote]
Okej, det låter lite lustigt.
Det finns ett program som man brukar använda som heter 'screen' det är till för att köra flera stycken virtuella terminaler. Det verkar lite som att det startar automatiskt när din terminal startar.
har du någon dold fil i din hemmapp som heter '.bashrc' ?
Känner någon igen detta?[/quote]
Okej, det låter lite lustigt.
Det finns ett program som man brukar använda som heter 'screen' det är till för att köra flera stycken virtuella terminaler. Det verkar lite som att det startar automatiskt när din terminal startar.
har du någon dold fil i din hemmapp som heter '.bashrc' ?
---
Johan Westin
Johan Westin
Terminalen har lagt av
Jag letade rätt på programmet Screen och tog bort det med Synaptic och si nu går terminalen