problem ubunu 8.04 musen hänger sig.
-
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
problem ubunu 8.04 musen hänger sig.
Hejsan efter många om och men så installerade jag till ett nyare ubuntu efter att ha varit kalasnöjd med 7.10 gutsy gibbon. installtationen gick smärtfritt. installerade även driverna för grafikkortet (6800gt)manuellt efter krångel med nyaste driverna som ubuntu la in åt mig. såg senare att det var en beta version så tog en äldre beprövad modell genom envy ist. men nu till problemet rullade nyss igång compiz med effekter o allt vad de heter. är en normal användare av linux med inte allt för store kunskaper. men musen lixom blinkar och försvinner lite då och då. hur ska man komma till rätta med det ? tacksam för snabba svar utan en massa svammel. Mvh Michael Söderquist 

-
Re: problem ubunu 8.04 musen hänger sig.
är det ingen som ens har en aning ? 

-
känns konstigt 14 visningar men ingen vet ingentig ..
-
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Är det bara musen som krånglar eller låser sig fönstren etc samtidigt som musen hänger sig?
För övrigt tycker jag att du ska vara trevligare när du ber om hjälp. Du bad själv om att slippa svammel så jag tror ingen ville/vågade svara.
För övrigt tycker jag att du ska vara trevligare när du ber om hjälp. Du bad själv om att slippa svammel så jag tror ingen ville/vågade svara.
-
oj sorry hade lite bråttom. det är enbart musen som lever jävlar rent ut sagt. den kan hänga sig flimmra bort osv men fönster hanteringen och allt rullar hur fint som helst.. blir galen. har googlat sönder hela internet på 3 olika språk men ingen verka ha fått de där problemet.
-
Händer samma sak om du slår av skrivbordseffekterna?Biosteel_De skrev:oj sorry hade lite bråttom. det är enbart musen som lever jävlar rent ut sagt. den kan hänga sig flimmra bort osv men fönster hanteringen och allt rullar hur fint som helst.. blir galen. har googlat sönder hela internet på 3 olika språk men ingen verka ha fått de där problemet.
-
det funkar bra om man slår av effektern. men hur kommer jag till rätta med problemet? ominstallera compiz kanske ?
-
det löste saken
ominstallerade compiz och drog ner nya driver så nu rullar de.. tack för hjälpen. men har även ett annat problem som du kanske har en aning om. det e så att jag väljer en upplösning som e bra för min hd skärm men datorn skalar ner de till 1024* 800 ... hur kommer jag till rätta med det. har sett massa med folk som ha haft problem med de men inget av deras lösningar passar mig så att säga... 

-
Du menar att du vill ha olika upplösningar på två olika skärmar?