Fel med installation av wow cd 2, Wine

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Användarvisningsbild
Fatcaesar
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Fel med installation av wow cd 2, Wine

Inlägg av Fatcaesar »

Så, har wine installerat och configurerat så började installera wow med terminalen

Kod: Markera allt

cd /home/caesar/wow/cd1
wine Installer.exe
allt startar och funkar tills den vill ha cd2, så skriver då in kommandot

cd /home/caesar/wow/cd2
wine Installer.exe
får medelandet:

caesar@FrankTheTank:~/wow/cd2$ cd /home/caesar/wow/cd2
caesar@FrankTheTank:~/wow/cd2$ wine Installer.exe
caesar@FrankTheTank:~/wow/cd2$ err:alsa:ALSA_CheckSetVolume Could not find 'PCM Playback Volume' element
err:alsa:ALSA_CheckSetVolume Could not find 'PCM Playback Volume' element
fixme:mixer:ALSA_MixerInit No master control found on CA0106, disabling mixer
Vad är felet =/ funkar inte att fortsätta med installationen när man trycker på "Ok" i installationen..

Nu är jag ännu en gång lost..

//Caesar
moezzie

Re: Fel med installation av wow cd 2, Wine

Inlägg av moezzie »

Problemet har någonting med ljudet att göra. ALSA (Advanced Linux Sound Architecture) tar hand om allt som har med ljud att göra i Ubuntu. Nu råkar det antagligen finnas något Installern behöver, men ALSA inte har, eller något som inte har fixats i wine än.

Mitt råd är att ta närmaste windows dator, installera WoW på den, uppdatera och sedan helt enkelt flytta över mappen till din Ubuntu dator. När du startar wow, försök att göra det med argumentet -opengl, detta låter opengl hantera grafiken.

wine wow.exe -opengl
Lycka till!
Användarvisningsbild
Fatcaesar

Re: Fel med installation av wow cd 2, Wine

Inlägg av Fatcaesar »

moezzie skrev:Problemet har någonting med ljudet att göra. ALSA (Advanced Linux Sound Architecture) tar hand om allt som har med ljud att göra i Ubuntu. Nu råkar det antagligen finnas något Installern behöver, men ALSA inte har, eller något som inte har fixats i wine än.

Mitt råd är att ta närmaste windows dator, installera WoW på den, uppdatera och sedan helt enkelt flytta över mappen till din Ubuntu dator. När du startar wow, försök att göra det med argumentet -opengl, detta låter opengl hantera grafiken.

wine wow.exe -opengl
Lycka till!

Jag hittade vart C: ligger, ? men saken är den att min wow mapp är 13gb stor =/.. mitt filsystem har 15gb ledigt. går det värkligen inte att köra wow ifrån NTFS HD? (har inte kunnat ändra filsystemet på dom för man måste väl formatera om?) så.. Ännu ett problem.

Går det att ändra filsystem eller att göra filsystemet större med någon partition program?
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"