Explorer 8

Allt om t.ex. Mac OS X, Sun Solaris och Microsoft Windows
gizmo2009

Explorer 8

Inlägg av gizmo2009 »

Någon som testat Internet Explorer 8, jag får felmeddelande efter jag stängt ner explorer som lyder. Jag använder WinXP.

"Instruktionen på "0x05334e41" refererade till minnet på "0x000000000". Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel returnerades: The memory could not be "reed". Klicka på OK om du vill avsluta programmet."

Detta får jag upp på två datorer jag testat Internet Explorer 8 på, någon som har samma erfarenhet eller en lösning på problemmet.
gustaff
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Re: Explorer 8

Inlägg av gustaff »

Tja, eftersom du frågar här så är lösningen enkel: Ubuntu 8.10 och Firefox 3.0 8)
Jante99

Inlägg av Jante99 »

Har du Google Toolbar installerad så kan 8'an börja krångla, har sett flera som haft liknande problem.
Användarvisningsbild
Osprey
Kontakt:

Inlägg av Osprey »

Efter Explorer 6 har det inte kommit något vettigt, jag har kört 7:an en del och den formaterar många sidor katastrofalt dåligt och 8:an är det lilla jag nu testat den nästintill obrukbar. Därför kör jag sedan länge Firefox även i Windowsmiljö, det finns ingen anledning att använda dåligt skrivna program bara för att det är native Microsoft.....
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
Användarvisningsbild
CryingFreeman
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Inlägg av CryingFreeman »

Osprey skrev:Efter Explorer 6 har det inte kommit något vettigt, jag har kört 7:an en del och den formaterar många sidor katastrofalt dåligt och 8:an är det lilla jag nu testat den nästintill obrukbar. Därför kör jag sedan länge Firefox även i Windowsmiljö, det finns ingen anledning att använda dåligt skrivna program bara för att det är native Microsoft.....
Jo, det finns det faktiskt. Eftersom outlook web access är så beroende av IE-motorn (Trident) så behöver man nästan köra någon sån.. Sharepoint är det väl lika illa med? då är IE8 det minst dåliga alternativet.

Men förutom dessa två anledningar så tror jag inte att det finns några. ;)
Harlekin33

Inlägg av Harlekin33 »

Aha..nu vet jag var problemet låg på en arbetskamrats dator..grr..

Firefox ska dom få börja använda! (Windowsversionen troligen)

Ska prata med den IT-ansvarige!
lbs76

Inlägg av lbs76 »

CryingFreeman skrev:
Osprey skrev:Efter Explorer 6 har det inte kommit något vettigt, jag har kört 7:an en del och den formaterar många sidor katastrofalt dåligt och 8:an är det lilla jag nu testat den nästintill obrukbar. Därför kör jag sedan länge Firefox även i Windowsmiljö, det finns ingen anledning att använda dåligt skrivna program bara för att det är native Microsoft.....
Jo, det finns det faktiskt. Eftersom outlook web access är så beroende av IE-motorn (Trident) så behöver man nästan köra någon sån.. Sharepoint är det väl lika illa med? då är IE8 det minst dåliga alternativet.

Men förutom dessa två anledningar så tror jag inte att det finns några. ;)
Det finns ingen anledning att använda IE till det heller! Använd istället IE-tab! Ett plug-in till firefox som möjliggör att använda IE:s motor i firefox. Givetvis använder man bara denna då det verkeligen behövs! Firefox egen motor används som standard.
lbs76
Skriv svar

Återgå till "Proprietära operativsystem"