Någon som testat Internet Explorer 8, jag får felmeddelande efter jag stängt ner explorer som lyder. Jag använder WinXP.
"Instruktionen på "0x05334e41" refererade till minnet på "0x000000000". Det gick inte att utföra en minnesåtgärd. Följande fel returnerades: The memory could not be "reed". Klicka på OK om du vill avsluta programmet."
Detta får jag upp på två datorer jag testat Internet Explorer 8 på, någon som har samma erfarenhet eller en lösning på problemmet.
Explorer 8
Re: Explorer 8
Tja, eftersom du frågar här så är lösningen enkel: Ubuntu 8.10 och Firefox 3.0 

Har du Google Toolbar installerad så kan 8'an börja krångla, har sett flera som haft liknande problem.
- Osprey
- Kontakt:
Efter Explorer 6 har det inte kommit något vettigt, jag har kört 7:an en del och den formaterar många sidor katastrofalt dåligt och 8:an är det lilla jag nu testat den nästintill obrukbar. Därför kör jag sedan länge Firefox även i Windowsmiljö, det finns ingen anledning att använda dåligt skrivna program bara för att det är native Microsoft.....
Agera genom att ta och behålla initiativet, ta de risker detta kräver...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
http://www.enargo.com/it/
OpenVMS Shark - i Linux finns inte SYS$CMKRNL...
- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Jo, det finns det faktiskt. Eftersom outlook web access är så beroende av IE-motorn (Trident) så behöver man nästan köra någon sån.. Sharepoint är det väl lika illa med? då är IE8 det minst dåliga alternativet.Osprey skrev:Efter Explorer 6 har det inte kommit något vettigt, jag har kört 7:an en del och den formaterar många sidor katastrofalt dåligt och 8:an är det lilla jag nu testat den nästintill obrukbar. Därför kör jag sedan länge Firefox även i Windowsmiljö, det finns ingen anledning att använda dåligt skrivna program bara för att det är native Microsoft.....
Men förutom dessa två anledningar så tror jag inte att det finns några.

-
Aha..nu vet jag var problemet låg på en arbetskamrats dator..grr..
Firefox ska dom få börja använda! (Windowsversionen troligen)
Ska prata med den IT-ansvarige!
Firefox ska dom få börja använda! (Windowsversionen troligen)
Ska prata med den IT-ansvarige!
Det finns ingen anledning att använda IE till det heller! Använd istället IE-tab! Ett plug-in till firefox som möjliggör att använda IE:s motor i firefox. Givetvis använder man bara denna då det verkeligen behövs! Firefox egen motor används som standard.CryingFreeman skrev:Jo, det finns det faktiskt. Eftersom outlook web access är så beroende av IE-motorn (Trident) så behöver man nästan köra någon sån.. Sharepoint är det väl lika illa med? då är IE8 det minst dåliga alternativet.Osprey skrev:Efter Explorer 6 har det inte kommit något vettigt, jag har kört 7:an en del och den formaterar många sidor katastrofalt dåligt och 8:an är det lilla jag nu testat den nästintill obrukbar. Därför kör jag sedan länge Firefox även i Windowsmiljö, det finns ingen anledning att använda dåligt skrivna program bara för att det är native Microsoft.....
Men förutom dessa två anledningar så tror jag inte att det finns några.
lbs76