En liten "dum" fråga,
Om jag skulle välja att lägga in eeebuntu på min eeepc, men av nån anledning inte skulle gilla det. finns möjligheten att använda "reset to factory" kvar eller raderas den iom en installation av eeebuntu?
Och jag hittar inte nånstans något om nya atom processorn utan bara att man kan överklocka till 900mHz (min är ju på 1.6gHz)
eeebuntu
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: eeebuntu
Beror på hur "reset to factory" funkar. Är det en recovery-partition på interna disken? Isåfall är jag osäker. Är det en recoveryskiva så man återställer med USBminne eller extern DVDläsare så borde det funka bra.
Vad menar du med Atom-processorn? Den kommer att fungera, för den följer väl i386-standarden. Dessutom kör jag Ubuntu 8.10 på en Aspire One med Atom
Vad menar du med Atom-processorn? Den kommer att fungera, för den följer väl i386-standarden. Dessutom kör jag Ubuntu 8.10 på en Aspire One med Atom

- micke_nordin
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Jag tror att det följer med en cd med Xandros som du kan använda för att återställa genom att installera den på ett usbminne med unetbootin. Kolla din kartong som datorn kom med.
Här finns en annan metod beskriven också, som involverar en windowsdator:
https://answers.launchpad.net/ubuntu-ee ... tion/52106
/Micke
Här finns en annan metod beskriven också, som involverar en windowsdator:
https://answers.launchpad.net/ubuntu-ee ... tion/52106
/Micke

- alatariel
- Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
tror inte det följde med en cd till min 900 - men jag kan ha fel, kartongen är någonstans ...
men däremot var det en eller t o m två extra partioner på hårddisken vilka jag dock omgående tog bort ...
men däremot var det en eller t o m två extra partioner på hårddisken vilka jag dock omgående tog bort ...
~~~ Kubuntu18.04 ~~~