Steam - Day of Defeat source

För spelentusiaster !
Användarvisningsbild
niru
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Steam - Day of Defeat source

Inlägg av niru »

Är ingen gamer men skulle behöva få igång detta i terapisyfte :). Testade nyss snabbt med K/Ubuntu 8.10 och Crossover games men Steam försvinner direkt när inloggningen kommer upp.
Antar att det finns flera skillade unix-gamers med tips på snabb lösning hur man får steam att funka eller?
/me fortsätter felsöka, googla och söka forum så länge...
Användarvisningsbild
niru

Re: Steam - Day of Defeat source

Inlägg av niru »

Kanske skall prova wine direkt utan Crossover, dock funkar crossover fint i mac os x.
*buntu till och från sedan 2005 (server, laptops, desktop, ppc).
använder också mac os x, sabayon linux, crunchbang linux, debian + lite win
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Steam ska fungera bra. Det ska bara vara att installera via Wine. Annars kan du prova att installera det via PlayOnLinux som visserligen använder Wine men dom kanske installerar på något annat vis med någon inställning?

Du kan även starta Steam via Terminalen och hoppas på att den spottar ur sig ett givande felmeddelande. :)

Crossover är ju betalvara, det man betalar för är garantier att vissa spel ska fungera så bra som dom säger.
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
Användarvisningsbild
niru

Inlägg av niru »

Hund skrev:Steam ska fungera bra. Det ska bara vara att installera via Wine. Annars kan du prova att installera det via PlayOnLinux som visserligen använder Wine men dom kanske installerar på något annat vis med någon inställning?

Du kan även starta Steam via Terminalen och hoppas på att den spottar ur sig ett givande felmeddelande. :)

Crossover är ju betalvara, det man betalar för är garantier att vissa spel ska fungera så bra som dom säger.
Japp skall prova lite mer, bara lite lat så här på söndagsmorgonen ;)
Crossover games gav bort licenser under en dag här om månaden så den har jag.
*buntu till och från sedan 2005 (server, laptops, desktop, ppc).
använder också mac os x, sabayon linux, crunchbang linux, debian + lite win
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Inlägg av Hund »

Just ja, en sådan licens har jag med ju. Hade jag glömt bort. :-[ Är dessa licenser giltig livet ut eller bara under en begränsad tid?
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
The_swede66
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av The_swede66 »

Hej,

Jag kör också Day of defeat source,,,men det blir mest på XP , med Ubuntu och wine blir det
inte samma sak,,,iof så har jag hög fps med det laggar och grejar ändå, går segt och känns fördröjt.
Och man måste ha en fet tweakad autoexec.cfg, med bara spelets video inställningar med allt på lågt
pendlar jag mellan 40-80 fps, med en bra autoexec.cfg, kan jag ligga gaska konstant på 120.
Och har då satt fps_max 120.

Man bör även lägga in direct3D registry tweaks i Wine.

Ubuntu & wine
Går att spela men inte att äga :-[
moezzie
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av moezzie »

niru skrev:Testade nyss snabbt med K/Ubuntu 8.10 och Crossover games men Steam försvinner direkt när inloggningen kommer upp.
Antar att det finns flera skillade unix-gamers med tips på snabb lösning hur man får steam att funka eller?
Det går snabbt och enkelt att lösa genom att du stänger av compiz (kanske inte direkt stänger av, men använder metacity istellet) :

Kod: Markera allt

metacity --replace
Lätt som en plätt!
Skriv svar

Återgå till "Spel"