Tjapp...
Sitter här med en liten (12') HP maskin.. Jag har tänkt att lägga in Ubuntu i den. Den har 2 partioner - Går detta att ändra? Dvs, kan jag sätta ihop dessa två partioner till en? Skulle vilja göra det innan jag installerar..
Partioner
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
Re: Partioner
Om du tar bort båda partitionerna kommer det att bli ett enda stort oalkolerat utrymme som du kan skapa en ny partition av. 

Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
inte svårare än så då? Kan jag göra det med Ubuntu skivan?
- AntonPetts
- Kontakt:
Ja, det finns ett alternativ till att installera på hela hårddisken under installationenpreat skrev:inte svårare än så då? Kan jag göra det med Ubuntu skivan?

Mina teman: iod Suite, SimplyGrey
Och när jag gör det så formateras även disken då? Idag är det en partion med windows 2000 och en med xp..
Och köra trådlös uppkoppling med Cisco accesspunkt som i sin tur är kopplad till en D-link router är inga problem heller då? Hittar Ubuntu nätverket eller måste man konfiguera det själv på nåt sätt?
*Done*
Funka klockrent
Och köra trådlös uppkoppling med Cisco accesspunkt som i sin tur är kopplad till en D-link router är inga problem heller då? Hittar Ubuntu nätverket eller måste man konfiguera det själv på nåt sätt?
*Done*
Funka klockrent