Hej,änger s
jag skulle vilja spela flipper på datorn... Emilia pinball har funkat bra på en annan dator med annan ubuntuvariant (xubuntu 7.10) men med min nuvarande dator (med ubuntu 8.10 och annan hårdvara förstås) blir fönstret bara svart efter inledningsbilden.
Är det någon som haft samma problem eller vet i vilken jag ska börja leta?
Jga har f ö fler favoritspel som hänger sig numera. Supertux 2, Rocks'n'diamonds. Varför ska det vara så?
Emilia pinball - svart ruta
Emilia pinball - svart ruta
Senast redigerad av 1 IXPNU, redigerad totalt 21 gånger.
- Ulsak
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Emilia pinball - svart ruta
oki, ibland kan det vara avgörande vilket grafikkort man har. Så vad har du för nån?
En annan åtgärd som man kan göra är att dra ner på skrivbordseffekter. Det gör du i System->Inställningar->Utseende->fliken; Visuella Effekter och välj sedan Inga: Tillhandahåller enkel skrivbordmiljö.../
En annan åtgärd som man kan göra är att dra ner på skrivbordseffekter. Det gör du i System->Inställningar->Utseende->fliken; Visuella Effekter och välj sedan Inga: Tillhandahåller enkel skrivbordmiljö.../
Tack! Skrivbordseffekterna gjorde susen, åtminstone vad gäller flipper. Yes!
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Fast det blir ju en rätt permanent lösning.Ulsak skrev:oki, ibland kan det vara avgörande vilket grafikkort man har. Så vad har du för nån?
Jag har löst det genom att i gnome-panelen först skapa en 'låda' där jag lagt in diverse verktyg, 'sleep', 'lås skärmen', 'stäng av' o.s.v... Sedan har jag lagt in två olika 'startare' för att slå av- och på Compiz. Skapa två startare i panelen eller som jag i en låda i panelen) med
...namn, 'Compiz AV', kommando...
Kod: Markera allt
metacity --replace &
Kod: Markera allt
compiz --replace &
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<