Jag spelar in screencasts med recordmydesktop som sparar i ogg vorbis/theora. Dessa filer importeras sen i Kdenlive för att exporteras till diverse format, främst flash video (flv). Nu till mitt problem, vilket format jag än exporterar till så blir bilden i den exporterade filen svart, inget ljud men längden är lika lång som klippet i Kdenlive. Tilläggas ska också att ogg-filen som importerats går utmärkt att spela i Kdenlive.
Några idéer om varför mina exporterade filer blir knasiga? Spelar ingen roll vilket format jag exporterar dem i, blir likadant iaf.
Kdenlive + recordmydesktop
- CryingFreeman
- Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS
Re: Kdenlive + recordmydesktop
Vad försöker du spela dem i? VLC funkar illa för mig, tror att det är en bugg i ffmpeg som Kdenlive bygger sin videohantering på, men jag har inte rapporterat den än och vet inte om någon annan gjort det heller.
Testa att spela upp filerna i Mplayer och kolla om det funkar. Den bygger också på ffmpeg.
Testa att spela upp filerna i Mplayer och kolla om det funkar. Den bygger också på ffmpeg.
- tann
- Utgåva: 23.10 Mantic Minotaur
- Kontakt:
Re: Kdenlive + recordmydesktop
filerna är bara ett par kb stora när jag exporterat en 3 minuter lång film, så problemet ligger nog inte i spelaren 
exporterar jag flv så blir de 0kb, säkert ngt som dör i bakgrunden utan att man märker det.
gjorde f.ö. ingen skillnad med mplayer

exporterar jag flv så blir de 0kb, säkert ngt som dör i bakgrunden utan att man märker det.
gjorde f.ö. ingen skillnad med mplayer