Stavningshjälp och Pidgin

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
orion
Utgåva: 10.04 Lucid LTS

Stavningshjälp och Pidgin

Inlägg av orion »

Det är lite irriterande att texten jag knackar in i chattfönstret är rödmarkerad som om den var felstavad. Alla ord är markerade vare sig jag skriver på svenska eller engelska! Har kollat i System -> Administration -> Språkstöd och där är svenskan vald som det enda språket och stavningsrättningen funkar i alla andra program utom Pidgin.

Hur kan jag få Pidgin att sluta bråka med mig ??? Om inte annat så vill jag åtminstone kunna släcka den irriterande rödmarkeringen i chattfönstret.

Tack på förhand hackers :) .
Senast redigerad av 1 orion, redigerad totalt 17 gånger.
Användarvisningsbild
Hund
Kontakt:

Re: Stavningshjälp och Pidgin

Inlägg av Hund »

I Pidgin under "Preferences / Conversations" bockar du av "Highlight misspelled words". :)
Linuxkompis - En vänlig Linux-gemenskap för alla!
orion

Inlägg av orion »

Hehe, det var så enkelt :) . Tackar! Men finns det inte nått sätt att få stavningskontrollen att fungera?
Sockan
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av Sockan »

Tror jag fixade samma problem som du har genom att hämta aspell-sv genom synaptic. Vet dock inte om det var endast det jag gjorde, kan dock kolla upp ifall problemet kvarstår.

Skriv tillbaka :)
orion

Inlägg av orion »

Sockan skrev:Tror jag fixade samma problem som du har genom att hämta aspell-sv genom synaptic. Vet dock inte om det var endast det jag gjorde, kan dock kolla upp ifall problemet kvarstår.

Skriv tillbaka :)
Tackar för den Sockan! Funkar klockrent :D

Helt otroligt vilken kompetens det finns här på ubuntu-se O0 och så får man snabba svar också. Respekt!
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"