Problem med ljud i Spotify[Löst]

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Goncho
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Problem med ljud i Spotify[Löst]

Inlägg av Goncho »

Hej alla glada. Har sökt på forumet efter liknande problem men inte hittat något. Hoppas alltså att det inte är någon dubbelpost.
Är (jätte)ny ubuntuanvändare. Har installerat spotify med wine. Programmet fungerar men ljudet är väldigt lågt, knappt så man hör alls. Följde guiden på http://www.spotify.com/en/help/faq/wine/
När jag kör winecfg och testar ljudet hör jag ingenting, men som sagt: Det finns lååågt ljud i spotify.
Övrigt ljud fungerar utmärkt. Använder en Eee 1000H med ubuntu-eee. Installerat i windows.

För övrigt använder jag knappt windows längre så tar tacksamt emot länktips om hur man fixar ubuntu till en asus eee 1000h.
Senast redigerad av 1 Goncho, redigerad totalt 14 gånger.
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: Problem med ljud i Spotify

Inlägg av Cadryc »

Välkommen till forumet :)

Jag har inte grejat nå mycke i Wine, men med min lilla erfarenhet så skulle jag tipsa om att i winecfg ställa in en annan windows-version. En annan grej du kan prova är att under ljud bock i OSS (ha endast en ibockad åt gången)
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Goncho

Re: Problem med ljud i Spotify

Inlägg av Goncho »

Cadryc skrev:Välkommen till forumet :)
Tack :)
Cadryc skrev:Jag har inte grejat nå mycke i Wine, men med min lilla erfarenhet så skulle jag tipsa om att i winecfg ställa in en annan windows-version. En annan grej du kan prova är att under ljud bock i OSS (ha endast en ibockad åt gången)
Jag tror det kan ha fungerat faktiskt. Tack igen.
Ändrade till Vista-version i Wine, behöll Alsa. Nu hör man musiken åtminstone, men högtalarna lämnar ju en del att önska ;)
Användarvisningsbild
Dagon^
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: Problem med ljud i Spotify[Löst]

Inlägg av Dagon^ »

Du kan använda min guide till Acer Aspire One A150, den funkar utmärkt till en början för Asus EEE. ;)
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Goncho

Re: Problem med ljud i Spotify[Löst]

Inlägg av Goncho »

Dagon^ skrev:Du kan använda min guide till Acer Aspire One A150, den funkar utmärkt till en början för Asus EEE. ;)
Coolt, det var ju den biten jag behövde hjälp med :)
Frågar vidare i din tråd...

Edit: Frågan fanns redan besvarad där.
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"