hp t5700 tunn klient

Få igång din maskinvara i Ubuntu
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
Användarvisningsbild
Ulsak
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

hp t5700 tunn klient

Inlägg av Ulsak »

ack ja..jag och frugan var ute på sedvanlig jakt efter andrahandsfynd, denna gången på Reningsborgs lokaler i Angered. Jag fyndade upp en Alan Parsons LP från en av vinylbackarna, sen strosade jag och kikade bland gamla tjock-TV, lådor med gamla kablar och sladdar, ett decennium gamla spel och CD. Och till min häpnade stod där två hp t5700-arbetstationer som såg misstänkt fräscha ut. Jodå med tillverkningsdatum 2003!
Pulsen blev lite hög när jag såg priset: Endast tvenne hunkor! Så jag slog till och köpte den ena.
Nu är jag inte så om och kring mig när det gäller nätverkshårdvara, för det visade sig efter en liten googling att det handlade om en sk tunn klient.

Skulle man få lite handfasta tips om användningsområden i ett hem som i övrigt är bestyckat med en platt-tv med vga-anslutning, två laptops ( en vista :-[ , en ubuntu) och två stationära ubuntudatorer?
Användarvisningsbild
Dagon^
Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar

Re: hp t5700 tunn klient

Inlägg av Dagon^ »

Sätt den tunna klienten i köket och fixa en liten touchscreen till den *dreggel*
Då kan du läsa nyheterna på morgonen, få din musik och allt i köket :)
JAG ÄR INTE FADDER LÄNGRE
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: hp t5700 tunn klient

Inlägg av farmfield »

Ja hur är det nu, är det klienten som efterfrågar en X-screen eller behöver man bara skicka en x-screen och sen 'tuna' in den tunna klienten 'rätt'..?

Man borde väl kunna köra den tunna klienten direkt mot nån av Ubuntu-burkarna, eller?
Skriv svar

Återgå till "Hårdvara och drivrutiner"