ATI ev. problem

Få igång din maskinvara i Ubuntu
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi Ubunturelaterade hårdvarufrågor. För allmänna frågor om (fysisk) hårdvara se:
Hårdvara som Hårdvara
Magnusson
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

ATI ev. problem

Inlägg av Magnusson »

Hej. Jag är rätt ny på det här. Vet inte ifall allt funkar som det ska. Installerade ubuntu, och sen så fick jag fixa lite själv med grafikkortet för att få igång det. Går jag in på "Hårdvarudrivrutiner" så står det att det Proprietär drivrutin --- osv. Men lampan till vänster om namnet lyser inte grönt. Längst ner står det att en annan version av denna drivrutin används redan. På min kompis, som installerade samtidigt lyser det en grön färg i lampan, vilket känns som om det vore bra.

Testade idag att köra TV-OUT via min HDMI-utgång.. Funkade inte alls bra.

Jag har ett ATI HD3400 - kort i datorn.

Hade bra! / Magnusson
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Re: ATI ev. problem

Inlägg av farmfield »

Testa att installera EnvyNG och använd det för att dra ner dom senaste drivrutinerna från ATI. Det finns i 'Lägg till/ta bort mjukvara' och/eller via 'Synaptic' under System -> Administration -> Pakethanteraren Synaptic

Programmet lägger sig under Program -> Tillbehör -> EnvyNG och välj att installera drivrutinen för ATI.
Magnusson
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Re: ATI ev. problem

Inlägg av Magnusson »

Ja tack, nu verkar drivrutinerna fungera som de ska. Men när jag kopplar in HDMI:n så ser jag bara en flimrig bild. Men muspekaren är precis som den ska! Har läst runt på många forum och måga verkar ha haft problem med ljudet med ati, , Men är det någon som varit med om något liknande det här?
Skriv svar

Återgå till "Hårdvara och drivrutiner"