Jag skulle vilja veta om det är någon generation/kort av nVidia-korten som fungerar bättre än andra generationer/kort.
Har hört att nVidia fungerar generellt bättre än ATI kort (drivers). Skulle det kunna stämma att jag får lika bra prestanda (fps t.ex.) i Ubuntu som i windows i Warcraft 3 med ett nVidia kort?
Jag har ett X1950 Pro just nu och jag har inte alls bra prestanda i warcraft 3 (wine) som t.ex. denna snubbe som har nVidia och kör med unjefär lika bra prestanda som i windows: http://www.youtube.com/watch?v=WImV2v97Drc
nVidia grafikkort
Kategoriregler
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
I detta forum diskuterar vi frågor relaterade till fysisk hårdvara.
Ubunturelaterade frågor ska ställas i Hårdvara
- djungelmums
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
nVidia grafikkort
C2D E6300 1.83Ghz - Gigabyte DS3 - Nvidia 9800 GT - 2GB RAM
Re: nVidia grafikkort
Enligt min erfarenhet fungerar Nvidia bättre än de andra. Speciellt just nu då de verkar ha mycket bra fart på utvecklingen av linuxdrivrutinerna. Kör själv Nvidia 180.11 på ett 7600GS kort - Compiz, film, 3d spel - allt funkar ( t o m samtidigt). Nvidia verkar också bättre på TV-ut.
Jag känner inte till ditt ATI kort, men just nu fungerar senaste 180.11 (beta) på alla Nvidia 6-serie och uppåt, inkl de senaste i 200-serien.
Jag känner inte till ditt ATI kort, men just nu fungerar senaste 180.11 (beta) på alla Nvidia 6-serie och uppåt, inkl de senaste i 200-serien.
Xubuntu på flera maskiner. Men inte Unity!
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
Mer Terminalanvändande i Ubuntu vore bra. Och Xfce. Och Mate.
desamma. 8600gt och 9400gt har ja användigt och funkar outofthebox för mig. har en laptop med 8200 Gs ska testa det sedan för ja vill inte ha vista :p
OBS. har inte testat med 9400gt men med 8600gt har ja bättre prestanda i ubuntu än vista.
OBS. har inte testat med 9400gt men med 8600gt har ja bättre prestanda i ubuntu än vista.
Open Source Terrorist
- Rasmus
- Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS
Jag har alltid haft bättre prestanda i ubuntu än vista med 8 och 9 serien, jag skulle gissa på att detsamma gäller för 200 serien