ubuntu+ swat 4??
ubuntu+ swat 4??
kan man installera swat4 på ubuntu med hjälp av wine?, i såfall hur får man wine att känna av att den måste köra spelet med hjälp av cdrom???
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Re: ubuntu+ swat 4??
För att se hur bra vissa program funkar med Wine så rekommenderar jag http://appdb.winehq.org/
De få program jag testat med Wine har inte haft några problem med cdrom
De få program jag testat med Wine har inte haft några problem med cdrom
när jag kör installatinon och den ber om att få disk 2 så går inte cdromen öppna... hur gör jag?... och en annan fråga ska man göra något på nätet behövs e-leg, hur installera man de?, alla banker har nästan bara för windows...
- Cadryc
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Tyvörr itn enånting jag har egen erfarenhet utav, men när jag sökte så hittade jag en post där nån skrev att man ibland fåröppna en terminal (Program → Tillbehör) och skriva om nu wine ser din cdrom som D: (det borde den göra om du har en hårddisk/partition)
Vad gäller e-leg så är det en historia för sig, nån har iaf fått det att funka med SEB och Telia http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 40#p269801
I den tråden ser kan man även läsa att det är på gång med e-leg/bankID för Linux, vecka 2 nästa åt har det pratats på från officiellt håll. När det väl kommit så borde det inte va några problem. Men visst är det synd och skam att det inte funkar från början
Kod: Markera allt
wine eject D:
Vad gäller e-leg så är det en historia för sig, nån har iaf fått det att funka med SEB och Telia http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... 40#p269801
I den tråden ser kan man även läsa att det är på gång med e-leg/bankID för Linux, vecka 2 nästa åt har det pratats på från officiellt håll. När det väl kommit så borde det inte va några problem. Men visst är det synd och skam att det inte funkar från början

nu har jag fått de installerat... men de går ändå inte köra... får meddelande att jag ska sätta in orginal skivan.. men de är ju orginal skivan som sitter i... samma som jag körde under installationen... vad göra??
- AntonPetts
- Kontakt:
Jag tror enda sättet är att ladda hem en "nocd crack" till speletmr_kiv skrev:nu har jag fått de installerat... men de går ändå inte köra... får meddelande att jag ska sätta in orginal skivan.. men de är ju orginal skivan som sitter i... samma som jag körde under installationen... vad göra??
Mina teman: iod Suite, SimplyGrey
-
Försökte mig på det hr för ett år sen eller så. Kommer inte ihåg hur jag gjorde exakt, men hade vl inga större problem med sjlva installationen. Kunde även starta spelet och komma in på första banan, men sen sket det sig. muspekaren dök upp och det gick inte att styra spelet alls. Sökte runt lite eftersom det här är ett av mina favoritspel, men kunde inte hitta någon lösning. Ska göra ett nytt försök när jag hinner och orkar, det var ju trots allt ett tag sen, men jag känner mig inte alltför hoppfull