Nvidia och 8.10
Nvidia och 8.10
Har Nvidia problemet lösts än i 8.10? Har inte testat ett tag. Tar det från början, testat installera runt 10ggr och varenda gång jag installerar Nvidia drivrutiner så slutar det att funkar, testat manuellt och via restricted drivers, exakt samma resultat. När jag försöker starta så blinkar bara skärmen sen vill den att jag ska logga in på terminalen, X startar inte alls. Och den går inte in i felsäkert grafik läge som 8.04 gjorde. Envy funkar inte alls heller får bara python script fel.
Ubuntu Ultimate 1.9 64bit, Windows server 2008. Amd Athlon64 x2 6000+ 2xGeforce 8800GT SLI 4GB Ram.
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
Re: Nvidia och 8.10
Du får det att låta som att alla har det problemet? Jag har inga problem, men jag hörde nåt om att LEGACY kort inte har samma stöd som förut, så kanske du har ett sånt gammalt kort?Har Nvidia problemet lösts än i 8.10?
Berätta vad du har för kort, och vilken serie nvidia drivrutiner du försökt installera, så kanske vi kan hjälpa.
MER MAKT TILL MIG! JAG BESTÄMMER!
- ZX Spectrum
- Utgåva: Vet inte/ingen utgåva passar
När det gäller mitt Nvidia Ti4200 så har problemet lösts. Med nyare kort vet jag inte.
Jag vet vad jag vill, men vill inte det jag vet, men ändå vet jag ingenting och nu vet jag garanterat inte vad jag snackar om
Jasså jag trodde det var ett allmänt problem, har alldrig hafft nå grafik problem alls förut när alla andra klagat på massor med saker. Jaja nu är det tvärtom då..
Som du ser i signaturen har jag 2 st 8800GT, nå mer standard grafik kort kan det inte bli. Och jag har testat med alla grafik drivrutiner som fanns till 8.10.
Som du ser i signaturen har jag 2 st 8800GT, nå mer standard grafik kort kan det inte bli. Och jag har testat med alla grafik drivrutiner som fanns till 8.10.
Ubuntu Ultimate 1.9 64bit, Windows server 2008. Amd Athlon64 x2 6000+ 2xGeforce 8800GT SLI 4GB Ram.
bootar du in i rätt kärna i grub?
fick liknande problem för jag råkade behålla menu.lst när jag uppdaterade till intrepid...
fick liknande problem för jag råkade behålla menu.lst när jag uppdaterade till intrepid...
~ThE EnD iS ThE BeGiNnInG~
Svårt att säga, men grub ska uppdateras automatiskt, sen om den försöker boota på en kärna som inte finns borde det inte starta alls.
Märkligt att du får problem, jag har en dator med en amd athlon 64 bitars och asus geforce 8600gt och jag inga som helst problem vid installationen, det enda som har krånglat är min webbkamera.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Jag anar att problemet kan ligga i att du kör två kort parallelt... Har du testat att ta ur ett och installera drivaren och sedan smaska i det andra efter drivaren är installerad?
Sidotips: Har du plats för att testa med Mandriva? Mandriva är löjligt bra med sitt hårdvarustöd.
Sidotips: Har du plats för att testa med Mandriva? Mandriva är löjligt bra med sitt hårdvarustöd.
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Nä har inte testat att ta ett grafik kort, men det vore löjligt om SLI slutar att fungera plötsligt när det har fungerat så perfekt förut.
Edit- Jo det funkar om jag tar ut ett grafik kort, men det löser inte mitt problem direkt, ska inte behöva slita ut ett grafik kort varje gång jag startar ubuntu.
Edit- Jo det funkar om jag tar ut ett grafik kort, men det löser inte mitt problem direkt, ska inte behöva slita ut ett grafik kort varje gång jag startar ubuntu.
-
Nej, men du får väl kanske tvinga xorg.conf att fatta genom att köra nvidia-settings (med sudo) och pilla lite (X server display configuration) , och se till att det sparas till xorg.confEdit- Jo det funkar om jag tar ut ett grafik kort, men det löser inte mitt problem direkt, ska inte behöva slita ut ett grafik kort varje gång jag startar ubuntu.
Nuförtiden är ju xorg.conf rätt tom. Det är hal/xorg som fixar allt dynamiskt, så det kan hjälpa att "tvinga" inställningar (när det inte sker automatiskt) antar jag. Har du "ställt in" lite i nvidia-config med bara ett kort inne, så kanske du kan trycka in det andra sen.
Lycka till.
- farmfield
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
- Kontakt:
Min tanke var mer att installera drivaren med bara ett kort i maskinen och sen boota om med båda korten i - men det verkar inte fungera då alltså... Skumt...Scirocco skrev:Nä har inte testat att ta ett grafik kort, men det vore löjligt om SLI slutar att fungera plötsligt när det har fungerat så perfekt förut.
>>> Dags att få ordning på bygget!? <<<
Ja har gått tillbaka till 8.04, det var synd det var mycket jag gillade med 8.10 men det här problemet verkar olösliget. Har försökt hitta andra som har samma problem genom google men det verkar bara vara jag som har det.
Ingen som hittat en lösning på problemet än? Har sökt massor på google men hittar ingenting, vill gärna köra Ubuntu 8.10
Lyckades äntligen lösa problemet, man vart tvungen att ställa in PCI id själv, läste på några sidor som föreslog att det skulle vara 1 eller 2, så jag hade testat men det funkade inte. På mitt skumma moderkort var det PCI ID 3 som var mitt första grafik kort.
Fast kort efter testade jag de nyaste drivisarna 180 nånting och då dog Ubuntu 8.10 igen.
Fast kort efter testade jag de nyaste drivisarna 180 nånting och då dog Ubuntu 8.10 igen.
-
Hehe. bad luck!
Men du missar troligen nånting om du inte får det att funka igen. Jag har växlat mellan "nvidia" från våra repos, och nvidia manuella 180 serie typ 10 ggr vid det här laget.
Vad gjorde du för att återställa?