Är det någon som vet om följande finns i firefox?
- Om man söker fram en länk med ctrl+f på nån sida, finns det någon tangentkombination för att klicka på länken? Alltså klicka på den markerade texten.
- När man använder ctrl+f så kommer det ju fram en sökrad längst ner, finns det någon tangentkombination för att ta bort raden igen?
Använder ctrl+f hela tiden. Och om det finns lösningar de dessa två fall så skulle det bli grymt mycket smidigare för mig. Alla förslag välkomna :-)
frågor angående användinga av ctrl+f i firefox [LÖST]
- maxim.
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
frågor angående användinga av ctrl+f i firefox [LÖST]
Senast redigerad av 1 maxim., redigerad totalt 5 gånger.
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Re: frågor angående användinga av ctrl+f i firefox
Enter respektive escape fungerar väl.
- kollektivist
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
För att söka bara länkar på sidan så kan du använda ' (finns till höger om ä på tangentbordet). Då är det bara att trycka på enter sen, tror inte det fungerar med ctr-f? Om du vill söka på allt på sidan kan du använda / (som sitter lite dåligt till på svenska tangentbord eftersom man måste använda shift) och då går det också att trycka på enter.
Du kan också ställa in att så fort du börjar skriva på tangentbordet så söker den, så kallat automatic find as you type, väldigt smidigt tycker jag.
Fråga om det är något mer du undrar
Du kan också ställa in att så fort du börjar skriva på tangentbordet så söker den, så kallat automatic find as you type, väldigt smidigt tycker jag.

- maxim.
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Funkade kalasfint! Hittade också f3 för att hoppa ner till nästa träff.kollektivist skrev:För att söka bara länkar på sidan så kan du använda ' (finns till höger om ä på tangentbordet). Då är det bara att trycka på enter sen, tror inte det fungerar med ctr-f? Om du vill söka på allt på sidan kan du använda / (som sitter lite dåligt till på svenska tangentbord eftersom man måste använda shift) och då går det också att trycka på enter.
Enter hoppar till nästa träff, men escape funkade faktiskt. känns uppenbart nu i efterhand :-)Lars skrev:Enter respektive escape fungerar väl.
Tack båda för hjälpen!
- kollektivist
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
- Kontakt:
Re: frågor angående användinga av ctrl+f i firefox [LÖST]

Jag föredrar att använda ctrl-g för att hoppa till nästa träff, jag tror det fungerar i firefox också?