frågor angående användinga av ctrl+f i firefox [LÖST]

Användarvisningsbild
maxim.
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

frågor angående användinga av ctrl+f i firefox [LÖST]

Inlägg av maxim. »

Är det någon som vet om följande finns i firefox?

- Om man söker fram en länk med ctrl+f på nån sida, finns det någon tangentkombination för att klicka på länken? Alltså klicka på den markerade texten.
- När man använder ctrl+f så kommer det ju fram en sökrad längst ner, finns det någon tangentkombination för att ta bort raden igen?

Använder ctrl+f hela tiden. Och om det finns lösningar de dessa två fall så skulle det bli grymt mycket smidigare för mig. Alla förslag välkomna :-)
Senast redigerad av 1 maxim., redigerad totalt 5 gånger.
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Re: frågor angående användinga av ctrl+f i firefox

Inlägg av Lars »

Enter respektive escape fungerar väl.
Användarvisningsbild
kollektivist
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

Inlägg av kollektivist »

För att söka bara länkar på sidan så kan du använda ' (finns till höger om ä på tangentbordet). Då är det bara att trycka på enter sen, tror inte det fungerar med ctr-f? Om du vill söka på allt på sidan kan du använda / (som sitter lite dåligt till på svenska tangentbord eftersom man måste använda shift) och då går det också att trycka på enter.

Du kan också ställa in att så fort du börjar skriva på tangentbordet så söker den, så kallat automatic find as you type, väldigt smidigt tycker jag.

Fråga om det är något mer du undrar :)
Användarvisningsbild
maxim.
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av maxim. »

kollektivist skrev:För att söka bara länkar på sidan så kan du använda ' (finns till höger om ä på tangentbordet). Då är det bara att trycka på enter sen, tror inte det fungerar med ctr-f? Om du vill söka på allt på sidan kan du använda / (som sitter lite dåligt till på svenska tangentbord eftersom man måste använda shift) och då går det också att trycka på enter.

Du kan också ställa in att så fort du börjar skriva på tangentbordet så söker den, så kallat automatic find as you type, väldigt smidigt tycker jag.

Fråga om det är något mer du undrar :)
Funkade kalasfint! Hittade också f3 för att hoppa ner till nästa träff.
Lars skrev:Enter respektive escape fungerar väl.
Enter hoppar till nästa träff, men escape funkade faktiskt. känns uppenbart nu i efterhand :-)

Tack båda för hjälpen!
Användarvisningsbild
kollektivist
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

Re: frågor angående användinga av ctrl+f i firefox [LÖST]

Inlägg av kollektivist »

:)

Jag föredrar att använda ctrl-g för att hoppa till nästa träff, jag tror det fungerar i firefox också?
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"