Nedgradering av Firefox.

Användarvisningsbild
Gurra72
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Kontakt:

Nedgradering av Firefox.

Inlägg av Gurra72 »

Kanske ett konstigt önskemål, men kan man i Edgy Eft få tillbaka gamla Firefox? Alltså tidigare version än 2.0an. Saknar en liten funktion som hette "Snapper" som man kunde klippa bilder ur hemsidan med. Denna funktionen finns inte för 2.0 ännu.
Om jag försöker nedgraddera eller ta bort Firefox via Synaptic så står det att hela ubuntu-desktop kommer tas bort :O
Jag försökte installera en äldre version vid sidan om den som redan finns men det är ändå 2.0 som startar.
Ubuntu.. an ancient african word for - I cant configure Slackware :P
Användarvisningsbild
vulfgar
ung forumnörd
Utgåva: 22.04 Jammy Jellyfish LTS

Nedgradering av Firefox.

Inlägg av vulfgar »

Du kan försöka fixa tillägget annars. Ladda hem det till datorn, öppna .xpi-filen med en pakethanterare (det är egentligen en omdöpt .zip-fil) ev måste du döpa om .xpi-filen först.
Öppna filen som heter install.rdf i en texteditor och ändra så att maxversion för firefox bli högre, t ex 2.5. Spara filen, spara om paketet, om dö döpte om .xpi-filen så byt tillbaka namnet igen. Dra nu .xpi-filen till foxen och släpp.
Dom flesta tillägg funkar om man gör på detta sättet, men inte alla.
På internet vet ingen att du är en hund. ..... ~~~ ..... I'm a bitch! 8)
Användarvisningsbild
Gurra72
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Kontakt:

Nedgradering av Firefox.

Inlägg av Gurra72 »

Man tackar, det låter som om det skulle kunna funka. Fler saker bråkade så jag är tillbaka i Dapper nu men skall testa nästa gång :)
Ubuntu.. an ancient african word for - I cant configure Slackware :P
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"