Högerklick i Firefox?

Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Högerklick i Firefox?

Inlägg av farmfield »

Får en hel del skumma högerklicksfel i Firefox, att FF upprepar senaste valda alternativet i menyn istället för att visa menyn.

Ex: Jag högerklickar på en länk och väljer öppna i ny flik. Nästa gång jag högerklickar på en länk så öppnas den automatiskt i en ny flik. För att åtgärda problemet och få menyn så måste jag hålla inne högerknappen typ en halv sekund istället för att bara klicka... WTF?
David Andersson

Re: Högerklick i Firefox?

Inlägg av David Andersson »

Det där känner jag igen, om jag har för bråttom att högerklicka innan sidan renderat färdigt eller det går allmänt trögt. Ett sätt att vara säker på att den inte fångar första högerklicket som ett menyval är att hålla högerknappen intryckt tills menyn dyker upp, och inte släppa den förräns man har muspekaren över önskat menyval. (Ingen lösning egentligen, du patchar dig själv i st f datorn.)

Jag är inte hundra, men undrar om det inte började med övergången till FF3?
David Andersson

Inlägg av David Andersson »

Har just upptäckt att problemet minskar om jag av-aktiverar tillägget "Favicon Picker 2". Med den frös firefox ett par sekunder då och då, under vilken tid enkelklick av menyer inte öppna menyn utan valde nåt på måfå. (Det gällde inte bara kontext-menyer utan även Bookmark-menyn i menyraden vilket var ganska irriterande.)

Antagligen finns felet kvar i botten, och det kan vara andra tillägg som slöar ner för andra. Men så länge firefox reagerar snabbt märker jag inte problemet.
magdogg
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av magdogg »

Hej, det där är en lite bugg i FF tror jag. För mig händer det typ var 20:e höger klick...max. Det är verkligen störande när det händer, men om man bara håller in högerknappen liiite längre så händer det aldrig.

mvh M
Användarvisningsbild
chavash
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Inlägg av chavash »

Det känner jag också igen. Jag tror det var i FF2 också så. Men det händer inte så ofta så man står ut :) Ibland när jag högerklickar så öppnas mitt mailprogram med länken i. Eller (som det hände innan men inte nu) att det ändrade textriktningen från ltl till rtl...
Skriv svar

Återgå till "Använda X/K/Ubuntu - inaktuell"