Hoj! Efter senaste uppdateringen av Firefox försvann alla genvägar som förut var under adressfältet samt alla bokmärken. Det går inte att lägga till nya heller.
Förslag?
firefox-genvägar borta
firefox-genvägar borta
Senast redigerad av 1 pojo4853, redigerad totalt 30 gånger.
- Eldräven
- Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Re: firefox-genvägar borta + kan inte backa till föregående sida
Är det 3.0.4 du har uppdaterat till? (Och vilken körde du innan - 2.x eller 3.x?)
- Om du med genvägar under adressfältet menar bokmärkeslisten så borde du kunna återställa den genom att i menyn välja (jag kör engelsk version) "View" --> "Toolbars" och bocka i "Bookmarks toolbar".
EDIT: Trådskaparen ändrade ursprungsinlägget och tog bort frågor om icke-fungerande bakåtknapp och mysko rendering. Men låter svaren stå kvar...
- Har bakåtknappen försvunnit helt eller funkar den bara inte?
- Ang. IE-rendering så vet jag inte säkert, men tror inte Mozilla ändrar detta från en 3.x-version till en annan. Kan du förtydliga (ev. med en skärmdump) vad som ser skumt ut?
- Om du med genvägar under adressfältet menar bokmärkeslisten så borde du kunna återställa den genom att i menyn välja (jag kör engelsk version) "View" --> "Toolbars" och bocka i "Bookmarks toolbar".
EDIT: Trådskaparen ändrade ursprungsinlägget och tog bort frågor om icke-fungerande bakåtknapp och mysko rendering. Men låter svaren stå kvar...
- Har bakåtknappen försvunnit helt eller funkar den bara inte?
- Ang. IE-rendering så vet jag inte säkert, men tror inte Mozilla ändrar detta från en 3.x-version till en annan. Kan du förtydliga (ev. med en skärmdump) vad som ser skumt ut?
Tweaking the tweakable, hacking the hackable, and breaking the breakable!
Re: firefox-genvägar borta
Japp, det är 3.0.4. Jag antar att jag körde 3.0.3 innan, jag installerar alla rekommenderade uppdateringar.
Japp, det är bokmärkeslisten jag menar. Den är kvar, men den är tom. Under Visa --> Verktygsfält är Bokmärkesfältet markerat men det går inte att lägga till något.
Beträffande bakåtknappen så finns den kvar men den är "grå", d.v.s. inte aktiv. Precis efter jag skrivit inlägget började den fungera igen, varvid jag tog bort frågan. Nu beter den sig mysko igen, så jag får väl aktualisera den biten igen.
IE-producerade nätverk verkar jag komma åt igen, så eventuella informationsteknologiska problem (alternativt skit bakom spakarna) är ur världen. Åtminstone för den här gången...
Japp, det är bokmärkeslisten jag menar. Den är kvar, men den är tom. Under Visa --> Verktygsfält är Bokmärkesfältet markerat men det går inte att lägga till något.
Beträffande bakåtknappen så finns den kvar men den är "grå", d.v.s. inte aktiv. Precis efter jag skrivit inlägget började den fungera igen, varvid jag tog bort frågan. Nu beter den sig mysko igen, så jag får väl aktualisera den biten igen.
IE-producerade nätverk verkar jag komma åt igen, så eventuella informationsteknologiska problem (alternativt skit bakom spakarna) är ur världen. Åtminstone för den här gången...
-
- Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS
har du diskutrymme kvar i home?
Hur är det med places.sqlite?
Kod: Markera allt
df -h /home
Kod: Markera allt
stat $HOME/.mozilla/firefox/*.default/places.sqlite
MER MAKT TILL MIG! JAG BESTÄMMER!
HAHAA! Det löste problemet. Ingen plats i /home innebär altså att eldrävsgenvägar försvinner. Tack så hjärtligt för hjälpen!
Hjälp! Har samma problem men begriper inte vad jag ska göra för att bli av med det! Hur rensar man home? Känner hur paniken börjar komma krypande....
/Terese

/Terese