Min fråga till er nykomna Ubuntuanvändare är varför ni valde att pröva/använda Ubuntu?
Fanns det några särskilda skäl eller ville ni bara testa?
Och var hörde ni talas om Ubuntu?

Men FOSS-argumentet är inte att förglömma. GNU/Linux hör till "the right thing to do"-grejerna...mosaikmannen skrev:...massor av anledningar till att byta till Ubuntu, förutom FOSS argumentet förstås
Måste göra en rättning... OS X fungerar rätt exakt som GNU/Linux på språkbiten, alla språk är med i systemet och logga ut/in är enda som krävs för att byta språk.Dendrite skrev:Windows/OSX kan man bara (så vitt jag vet) få på engelska eller språket i det land man köper datorn. Skulle man behöva byta språk måste man köpa och installera hela programmet/OSet på nytt.
Fast så off-topic är det ju ändå inte - jag bytte ju nyligen tillbaka från ett år på Mac & OS X till GNU/Linux... Anledningen var att jag ville ha en bärbar och efter att ha tittat på nya MacBook så var jag inte tillräckligt impad för att lägga mer än dubbla pengarna mot vad jag gav för min maskin jag sitter på nu... Och jag är grymt nöjd att vara tillbaka i GNU/Linux, det är först nu som man känner hur inlåst man har varit det här året...Dendrite skrev:Ok. Då är de dåliga på att marknadsföra sina produkter, för när jag kollade på Macbooks verkade det som att jag måste välja mellan svenska och engelska. Men efter mina erfarenheter av iTunes och iPod är det uteslutet att köpa flera saker från apple ändå. Fast det var väl MS/Ubuntu som tråden gällde, inte Apple/Ubuntu, så nu kniper jag käft.
MSN funkar ju bra i Ubuntu med, som standard följer ju Pidgin med som du kan använda, annars finns det flera andra som tex Kopete och aMSN.Jonte44 skrev:..... men jag har ju Kvar M$ windows för wow,guildwars, msn och steam.
Utanför ämnet:Jonte44 skrev:Utanför ämnet: Jo det är ju sant men på min nuvarande dator är det inte nödvändigt att ta bort windows (om man vill ha nya spel)
+mitt nätverkskort till ubuntu har gått sönder![]()
vet ni något USB nätverkskort som har drivrutiner till linux?