3 stycken spelproblem (Homeworld 2, Spring och Soldat)

För spelentusiaster !
Gubbpipa
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

3 stycken spelproblem (Homeworld 2, Spring och Soldat)

Inlägg av Gubbpipa »

Tja. jag har problem med ovan nämda spel. en kort sammanfattning:

Homeworld 2 installerades med wine utan några som helst problem. men när jag ska starta spelet så blinkar skärmen till och sen så ställer min upplösning om sig till lägsta, och spelet vägrar starta.

Spring installerat och funkar, förutom botarna som vägrar att göra nått. dom bara står där, de bygger inget ens något. och när jag i frustration stängde av spelet så dör allt ljud på datorn. efter en omstart så är det tilbaka och funkar klanderfritt.

Soldat funkar helt klanderfritt förutom när jag stänger av det. då fuckar upplösningen sig igen. ställer ner sig till lägsta möjliga.

jag kör med nvidia drivers 177.
någon som har någon ide om hur jag kan lösa något(helst alla ;D ) dessa problem.

ber om ursäkt för eventuella stavfel
//Gubbpipa
Användarvisningsbild
DeepThought

Re: 3 stycken spelproblem (Homeworld 2, Spring och Soldat)

Inlägg av DeepThought »

Ett tips är att kolla in Wines AppDB. Där brukar stå en hel del intressanta detaljer om hur man kör olika program på bästa sätt. Här står lite om Homeworld 2, så gå ner till den gröna rutan som säger "HOWTO":
http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... n&iId=3803

Det står bland annat att du skall starta spelet med flaggan -nopbuffer.

Kolla runt på AppDB och fråga gärna om det är något som är oklart (eller om du helt enkelt vill ha det översatt). Lycka till!
Gubbpipa

Inlägg av Gubbpipa »

DeepThought skrev:Ett tips är att kolla in Wines AppDB. Där brukar stå en hel del intressanta detaljer om hur man kör olika program på bästa sätt. Här står lite om Homeworld 2, så gå ner till den gröna rutan som säger "HOWTO":
http://appdb.winehq.org/objectManager.p ... n&iId=3803

Det står bland annat att du skall starta spelet med flaggan -nopbuffer.

Kolla runt på AppDB och fråga gärna om det är något som är oklart (eller om du helt enkelt vill ha det översatt). Lycka till!
Hurra! nu funkar Homeworld iallafall. -nopbuffer fixade det. men tyvär så kvarstår problemen med Spring och Soldat. någon som har någon ide om vad detta kan vara?
eyerouge
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av eyerouge »

Spring kan du inte bara köra helt vanligt och förvänta dig att det ska funka som singleplayer. Du kan få botarna att göra grejer och köra mot en AI men det kräver lite pill och är egentligen inget att rekommendera (kör i så fall hellre TA3D eller något annat RTS) Däremot fungerar Spring mumma när du kör det multiplayer mot andra människor på nätet. Brukar finnas fullt av spelare.
Bild
Gubbpipa

Inlägg av Gubbpipa »

eyerouge skrev:Spring kan du inte bara köra helt vanligt och förvänta dig att det ska funka som singleplayer. Du kan få botarna att göra grejer och köra mot en AI men det kräver lite pill och är egentligen inget att rekommendera (kör i så fall hellre TA3D eller något annat RTS) Däremot fungerar Spring mumma när du kör det multiplayer mot andra människor på nätet. Brukar finnas fullt av spelare.
Att det är mycket folk som spelar spring online vet jag. Anledningen till att jag ville spela mot botarna var för att jag vet hur arg jag brukar bli. när det kommer in folk som inte har någon koll hur man spelar och förstör spelet totalt. ville smygträna lite så att folk slipper må dåligt när jag ska vara med och spela ;D
Skriv svar

Återgå till "Spel"