för Ubuntu från start? dvs grafikkort etc...
Några bra förslag

Coolt! visste inte att det fanns en firma som sålde Ubuntudatorerebbot skrev:GGS data har ett bra urval. Om du är ute efter billigare dator är Acer Aspire One A110 ett bra val om du gillar billiga små datorer (min kostade 2.300 kr ny). Kompletterat min med 1 Gb minne och 80 Gb hd. Kostnad 1.000 kr.
Min HP 530 har funkat jättebra, den har ett lågt pris och ingen kanonstyrka precis, men den gör allt jag vill (jag surfar, programmerar och skriver mest).Ambassadeur5000 skrev:Coolt! visste inte att det fanns en firma som sålde Ubuntudatorerebbot skrev:GGS data har ett bra urval. Om du är ute efter billigare dator är Acer Aspire One A110 ett bra val om du gillar billiga små datorer (min kostade 2.300 kr ny). Kompletterat min med 1 Gb minne och 80 Gb hd. Kostnad 1.000 kr.![]()
Jag är nog mer intresserad av en större LapTop, någon runt 14-17 tum som inte är jättedyr men som funkar RIKTIGT bra med Ubuntu. Min LG har varit lite knäpp
Jag köpte en HP/Compaq CQ60-110 med en Celeron Dual Core på 1,66, 2Gb RAM, 160Gb hårddisk, Inte's X4500MHD-grafikkort o.s.v... Kostar 4.995:- på Siba och/eller ComputerCity.Ambassadeur5000 skrev:Några bra förslag?
Sweet! Var hittade du den?chucken skrev:Jag kör oxå med hp 530 som jag köpte utan vista för 2990.
Ja, jag köpte en Fujitsu-Siemens-laptop 2006 och den har massor av kvalitetsproblem; klockan saktar sig 2-3 sekunder/dygn, mörka områden ute vid kanterna på skärmen (fick skärmen utbytt men den nya skärmen var inte heller perfekt), gnisslande tangenter och ett högfrekvent sisande ljud som dyker upp efter en slumpmässig tid och då låter med slumpmässiga intervall (såvida inte hårddisken arbetar eller man rör musen för då hörs det hela tiden).simonw skrev:tänkte bara varna för fujitsu-siemens. riktiga skitdatorer i min mening.
...
Berkley UNIX från 1966, mest känd för dålig grafik?? ;-)Ambassadeur5000 skrev:Mac verkar ju fattat det här med "riktig" kod iaf![]()
simonw skrev:tänkte bara varna för fujitsu-siemens. riktiga skitdatorer i min mening.
störst problem brukar ju det trådlösa vara, ta en titt här så kanske du kan ta reda på vaad som funkar och vad som inte gör det. Sidan håller på att omarbetas så den är lite rörig.
Jag tog den här bilden när Ulsak bytte sitt nätverkskort:Ulsak skrev:sitter själv på en ( konfiskerad) FSC amilo li1718 och fått svetsa fast en "Realtek Semiconductor Corp. RTL8187 Wireless Adapter" istället för atheroskortet som f*ckade ur
Haha, pinnasvets är inget för nätverkskort...farmfield skrev:Jag tog den här bilden när Ulsak bytte sitt nätverkskort:Ulsak skrev:sitter själv på en ( konfiskerad) FSC amilo li1718 och fått svetsa fast en "Realtek Semiconductor Corp. RTL8187 Wireless Adapter" istället för atheroskortet som f*ckade ur
Han berättade sen att det svåraste vad att göra det utan att moderkortet smälte...
Jag är certad för TIG på tunnplåt, rf, alu, men inte ens med tunnaste elektroden och 'pedal' skulle jag försöka mig på att svetsa i/på ett kretskort, hehe... Och rent tekniskt, om man jordar det och då drar spänning genom ett kretskort så lär man väl fritera det ändå, hehe... xDcorneliusbrother skrev:Haha, pinnasvets är inget för nätverkskort...farmfield skrev:Jag tog den här bilden när Ulsak bytte sitt nätverkskort:Ulsak skrev:sitter själv på en ( konfiskerad) FSC amilo li1718 och fått svetsa fast en "Realtek Semiconductor Corp. RTL8187 Wireless Adapter" istället för atheroskortet som f*ckade ur
Han berättade sen att det svåraste vad att göra det utan att moderkortet smälte...![]()
Kanske, kanske tig isf.
Jag är certad för TIG på tunnplåt, rf, alu, men inte ens med tunnaste elektroden och 'pedal' skulle jag försöka mig på att svetsa i/på ett kretskort, hehe... Och rent tekniskt, om man jordar det och då drar spänning genom ett kretskort så lär man väl fritera det ändå, hehe... xD