Uppdatera Firefox [LÖST]

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
z1pppo
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Uppdatera Firefox [LÖST]

Inlägg av z1pppo »

Hej,
Jag installerade Ubuntu 8.10 för mindre än ett dygn sedan och sitter och just nu bara och testar...

Jag upptäckte att jag använder Firefox 3.0.3 medans det finns en ny version, 3.0.4. Nu undrar jag hur man gör för att installera den nya versionen. Jag kollade i Hjälp-menyn i Firefox men där är Sök efter uppdateringar inte aktivt. Jag har hämtat hem den nya versionen men vet inte riktigt vad jag ska göra...

Tackar på förhand!

/z1pppo
Senast redigerad av 2 z1pppo, redigerad totalt 24 gång.
Användarvisningsbild
toxic76
Kontakt:

Re: Uppdatera Firefox

Inlägg av toxic76 »

Hej den senaste firefox finns tillgänglig som uppdatering till ubuntu
Så du måste alltså uppdatera ditt system. När du gör detta så kommer du
förutom firefox förmodligen att få en massa andra uppdateringar också..
För att göra detta så gå upp till panelen där uppe och välj:
system -> administration -> uppdateringshanterare & klicka på knappen kontrollera
avsluta med att trycka på knappen installera uppdateringar

Det brukar även komma upp ett meddelande som talar om för användaren
då det finns nya uppdateringar tillgängligt för ubuntu..Då räcker det med att klicka
på notifierings ikonen för att få upp uppdateringshanteraren.. Du kan välja att själv
kolla manuellt lite då och då eller vänta tills datorn automatiskt söker efter
nytt.. Man kan även ställa in hur ofta datorn ska kontrollera ifall det finns
nya uppdateringar tillgängliga.. Detta gör du genom att gå till system -> administration -> programvarukällor & under automatiskta uppdateringar
välja hur ofta datorn ska kolla
Senast redigerad av 1 toxic76, redigerad totalt 24 gånger.
Bild
Bild
Bild
Bild
Användarvisningsbild
simonw
AVREGISTRERAD
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av simonw »

hallå, 3.0.4 ska komma som en uppdatering automatiskt, för mig har den redan kommit, vänta lite så kommer den nog snart.

En sak man får komma över lite med ubuntu är "versionshets" :P Man kanske inte alltid har de senaste versionerna av programmen, detta för att det man har är testat och godkänt av någon för att garanterat funka. Ett tips är att under System > Administration > Programvarukällor klicka i lite extra rutor så får man uppdateringar tidigare. Låt bli Försläppta Uppdateringar bara, systemet kan bli rätt så skakigt...
"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."
W. I. E. Gates
Lars
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av Lars »

Det sköts normalt av Ubuntus automatiska uppdateringssystem, men ibland kan det ta ett par dagar innan den trycks ut den vägen..

Hm, enligt https://launchpad.net/ubuntu/+source/firefox-3.0 så ska 3.0.4 vara släppt för Intrepid, men jag tror inte att jag har fått den heller...
Användarvisningsbild
toxic76
Kontakt:

Inlägg av toxic76 »

Jag fick 3.0.4 med uppdateringarna dagen efter att den släpptes
Lars skrev:Det sköts normalt av Ubuntus automatiska uppdateringssystem, men ibland kan det ta ett par dagar innan den trycks ut den vägen..

Hm, enligt https://launchpad.net/ubuntu/+source/firefox-3.0 så ska 3.0.4 vara släppt för Intrepid, men jag tror inte att jag har fått den heller...
Bild
Bild
Bild
Bild
z1pppo
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av z1pppo »

Hej,
Tack för all info...

Jag gjorde som du sa simonw...jag gick in i Programvarukällor och klickade i lite rutor (dock in Försläppta uppdateringar). Sen körde jag Uppdateringshanteraren och se...jag fick den senaste versionen av Firefox.

Återigen tack för de snabba svaren!

/z1pppo
Användarvisningsbild
simonw
AVREGISTRERAD
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av simonw »

toxic76 skrev:Jag fick 3.0.4 med uppdateringarna dagen efter att den släpptes
Lars skrev:Det sköts normalt av Ubuntus automatiska uppdateringssystem, men ibland kan det ta ett par dagar innan den trycks ut den vägen..

Jag minns inte vilken version det var, men vid något tillfälle tog det en evighet innan jag fick en uppdatering av firefox som vissa hade fått mer eller mindre direkt. detta trots att jag sökte efter uppdateringar och så. men sen kom den :D har för mig att det var i samband med att hotmail slutade fungera som det skulle. så av någon anledning blir man utan ibland, men det är inte hela världen :P
"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."
W. I. E. Gates
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"