docka som i Mac os X

Askel
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

docka som i Mac os X

Inlägg av Askel »

Hejsan
Jag har just installerat Ubuntu. Jag såg nåt youtube-klipp där nån hade installerad beryl och hade en docka med programen, precis som i Mac os X. Jag har mac egentligen men tänkte börja köra linux på min gamla pc eftersom jag inte gillar Windows så jag installerar gärna dockan. Men hur gör man? Några tips, länkar osv? Jag är total nybörjare på ubuntu så jag behöver steg-för-steg hjälp.

Mvh Askel
Lenovo Thinkpad T440p / i5 2.6GHz / 8GB ram / 500GB HDD / Ubuntu 14.04 LTS
Användarvisningsbild
Cadryc
Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS

Re: docka som i Mac os X

Inlägg av Cadryc »

Välkommen! :)

AWN heter en docka som är rätt så vanlig. Program → Lägg till/ta bort sök efter och installera Avant Window Navigator

Cairo-dock heter en annan docka, dessa två diskuteras bla annat här http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=205&t=33668
Senast redigerad av 1 Cadryc, redigerad totalt 23 gånger.
Skriv in din hårdvara här så kan andra se hur bra den funkar med Ubuntu.

Har du tid över så ta en titt här
Medsch
Utgåva: 23.04 Lunar Lobster

Inlägg av Medsch »

Askel skrev:Hejsan
Jag har just installerat Ubuntu. Jag såg nåt youtube-klipp där nån hade installerad beryl och hade en docka med programen, precis som i Mac os X. Jag har mac egentligen men tänkte börja köra linux på min gamla pc eftersom jag inte gillar Windows så jag installerar gärna dockan. Men hur gör man? Några tips, länkar osv? Jag är total nybörjare på ubuntu så jag behöver steg-för-steg hjälp.

Mvh Askel
Har du provat google? Jag använder cairo-dock som funkar mycket bra.
Askel

Inlägg av Askel »

Cadryc skrev:Välkommen! :)

AWN heter en docka som är rätt så vanlig. Program → Lägg till/ta bort sök efter och installera Avant Window Navigator

Cairo-dock heter en annan docka, dessa två diskuteras bla annat här http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=205&t=33668
Tack för tipset.