Problem med .R01 filer.
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Problem med .R01 filer.
Har installerat både rar, unrar 7zip och allt vad de heter men inget utav dem verkar vilja packa upp mina .r0x filer ( där X är en siffra ).
Detta fungerade med winrar på windows men jag förstår inte riktigt hur jag installerar winrar i ubuntu.
All hjälp välkomnas!
Detta fungerade med winrar på windows men jag förstår inte riktigt hur jag installerar winrar i ubuntu.
All hjälp välkomnas!
Re: Problem med .R01 filer.
nja... det funkar nog inte att packa upp .r0x filer i windows heller. Det som funkar är att börja med .rar-filen, resten sköter winrar automatiskt.
Prova med att dubbelklicka på .rar-filen i ubuntu och välj att packa upp, alternativt kan du i terminalfönstret skriva (förutsätter att du befinner dig i katalogen där rar-filerna finns): unrar e *.rar
Detta kommer att packa upp filerna i samma katalog.
Prova med att dubbelklicka på .rar-filen i ubuntu och välj att packa upp, alternativt kan du i terminalfönstret skriva (förutsätter att du befinner dig i katalogen där rar-filerna finns): unrar e *.rar
- olano1
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Skumt, men om du letar på den fil som heter ex. tjoho.rar (inte någon av tjoho.r01) och dubbelklickar på den. Vad händer?
Helt säker på att det funkar med att klicka på valfri .r0x fil och sedan packa upp med winrar.re_dile skrev:nja... det funkar nog inte att packa upp .r0x filer i windows heller. Det som funkar är att börja med .rar-filen, resten sköter winrar automatiskt.
jag testade att bara packa upp .rar filen som fanns, men det enda jag fick var en tom mapp med samma namn.
Och efter jag skrivit unrar e *.rar i terminalen och haft katalogen med filerna i uppe i bakgrunden av terminel står det " no files to extract ".
Jag får upp det jag tröck på som en tom mapp.olano1 skrev:Skumt, men om du letar på den fil som heter ex. tjoho.rar (inte någon av tjoho.r01) och dubbelklickar på den. Vad händer?
Skummaste grejen hände precis, när jag högerklickade på filen i transmission och tröck på " öppna mapp" så ändrades alla kataloger om och nu kan jag rar upp dem genom att trycka på valfri fil.
Weird.
Weird.
- olano1
- Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS
Har du Transmission inställd så att den flyttar fil/filerna när den är klar, till annan mapp?
Cool att det funkar nu som det ska
Cool att det funkar nu som det ska
Bring skrev:Helt säker på att det funkar med att klicka på valfri .r0x fil och sedan packa upp med winrar.re_dile skrev:nja... det funkar nog inte att packa upp .r0x filer i windows heller. Det som funkar är att börja med .rar-filen, resten sköter winrar automatiskt.
jag testade att bara packa upp .rar filen som fanns, men det enda jag fick var en tom mapp med samma namn.
Och efter jag skrivit unrar e *.rar i terminalen och haft katalogen med filerna i uppe i bakgrunden av terminel står det " no files to extract ".
Kod: Markera allt
unrar e '*.r*'
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ǁ Q: Why is top posting so bad?