Problem med .R01 filer.

Mjukstarta här!
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Bring
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Problem med .R01 filer.

Inlägg av Bring »

Har installerat både rar, unrar 7zip och allt vad de heter men inget utav dem verkar vilja packa upp mina .r0x filer ( där X är en siffra ).

Detta fungerade med winrar på windows men jag förstår inte riktigt hur jag installerar winrar i ubuntu.

All hjälp välkomnas!
re_dile

Re: Problem med .R01 filer.

Inlägg av re_dile »

nja... det funkar nog inte att packa upp .r0x filer i windows heller. Det som funkar är att börja med .rar-filen, resten sköter winrar automatiskt.

Prova med att dubbelklicka på .rar-filen i ubuntu och välj att packa upp, alternativt kan du i terminalfönstret skriva (förutsätter att du befinner dig i katalogen där rar-filerna finns): unrar e *.rar
Detta kommer att packa upp filerna i samma katalog.
Användarvisningsbild
olano1

Inlägg av olano1 »

Skumt, men om du letar på den fil som heter ex. tjoho.rar (inte någon av tjoho.r01) och dubbelklickar på den. Vad händer?
Bring

Inlägg av Bring »

re_dile skrev:nja... det funkar nog inte att packa upp .r0x filer i windows heller. Det som funkar är att börja med .rar-filen, resten sköter winrar automatiskt.

Prova med att dubbelklicka på .rar-filen i ubuntu och välj att packa upp, alternativt kan du i terminalfönstret skriva (förutsätter att du befinner dig i katalogen där rar-filerna finns): unrar e *.rar
Helt säker på att det funkar med att klicka på valfri .r0x fil och sedan packa upp med winrar.

jag testade att bara packa upp .rar filen som fanns, men det enda jag fick var en tom mapp med samma namn.

Och efter jag skrivit unrar e *.rar i terminalen och haft katalogen med filerna i uppe i bakgrunden av terminel står det " no files to extract ".
Bring

Inlägg av Bring »

olano1 skrev:Skumt, men om du letar på den fil som heter ex. tjoho.rar (inte någon av tjoho.r01) och dubbelklickar på den. Vad händer?
Jag får upp det jag tröck på som en tom mapp.
Bring

Inlägg av Bring »

Skummaste grejen hände precis, när jag högerklickade på filen i transmission och tröck på " öppna mapp" så ändrades alla kataloger om och nu kan jag rar upp dem genom att trycka på valfri fil.
Weird.
Användarvisningsbild
olano1

Inlägg av olano1 »

Har du Transmission inställd så att den flyttar fil/filerna när den är klar, till annan mapp?

Cool att det funkar nu som det ska
Användarvisningsbild
dmz

Inlägg av dmz »

Bring skrev:
re_dile skrev:nja... det funkar nog inte att packa upp .r0x filer i windows heller. Det som funkar är att börja med .rar-filen, resten sköter winrar automatiskt.

Helt säker på att det funkar med att klicka på valfri .r0x fil och sedan packa upp med winrar.

jag testade att bara packa upp .rar filen som fanns, men det enda jag fick var en tom mapp med samma namn.

Och efter jag skrivit unrar e *.rar i terminalen och haft katalogen med filerna i uppe i bakgrunden av terminel står det " no files to extract ".

Kod: Markera allt

unrar e '*.r*'
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Skriv svar

Återgå till "För nybörjaren"