Eee top

..när det gäller Ubuntu, eller kanske något helt annat. Lite som "Ordet är fritt", men man måste följa de regler som gäller. Här är roligt, trevligt, mysigt och kanske man tar en kopp kaffe tillsammans!
Användarvisningsbild
mosaikmannen
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Eee top

Inlägg av mosaikmannen »

Eee top verkar vara en riktigt trevlig sak...
http://www.youtube.com/watch?v=ewSFiSwbDUA

...och naturligtvis är inte windos det som gör den trevlig :D
borde flyta fint med ubuntu, kanse MID edition...
Calmeida
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Re: Eee top

Inlägg av Calmeida »

Ja tryckskärm, virtuellt tangentbord och ett bra pris gör mig till en potentiell köpare. Köksdator deluxe, med mjöliga fingrar på skärmen när jag panikar mig igenom recept.

Men priset blir ju fullkomligt avgörande, annars finns det långt bättre allti-i-ett-lösningar att köpa.
Användarvisningsbild
farmfield
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Video-demo av Eee Top med GNU/Linux:

http://www.youtube.com/watch?v=XhKKAJnc ... re=related

Lite mer 'sprutt' i den som väntat... Så varför köra Ubuntu MID edition & inte fulla versionen?
Calmeida
Utgåva: 16.04 Xenial Xerus LTS

Inlägg av Calmeida »

farmfield skrev:Video-demo av Eee Top med GNU/Linux:

Lite mer 'sprutt' i den som väntat... Så varför köra Ubuntu MID edition & inte fulla versionen?
Den där Linuxen du pratar om är skrämmande likt Windows XP. Förmodligen för att det är XP? ;D

Men jag håller med, det lär inte krävas någon MID-upplaga, det är väl motsvarande specar som en Eee 901 typ, och den piskar ju runt Ubuntu 8.10 standardutgåva utan några som helst prestandaproblem.
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Calmeida skrev:
farmfield skrev:Video-demo av Eee Top med GNU/Linux:

Den där Linuxen du pratar om är skrämmande likt Windows XP. Förmodligen för att det är XP? ;D

Men jag håller med, det lär inte krävas någon MID-upplaga, det är väl motsvarande specar som en Eee 901 typ, och den piskar ju runt Ubuntu 8.10 standardutgåva utan några som helst prestandaproblem.
Oops, hehe, sorry, trodde det var GNU/Linux-varianten av den... My bad... :-X :-[ :) ;D 8) O0
Användarvisningsbild
mosaikmannen
Utgåva: 18.04 Bionic Beaver LTS
Kontakt:

Inlägg av mosaikmannen »

Jo MID är nog inte nödvändigt... :-X
Får se vad priset kan bli...
Användarvisningsbild
Jannish
Utgåva: 12.04 Precise Pangolin LTS
Kontakt:

Inlägg av Jannish »

Den ska verkligen bli intressant att följa.
Jag har faktiskt alltid undrat varför ingen datortillverkare har försökt hänga på Apple med datorer med intregrerad skärm i ett snyggt skal.
Kul att Asus gör verklighet av sina idéer.
http://eeeforum.se - Sveriges ultraportabla mötesplats
Användarvisningsbild
farmfield
Kontakt:

Inlägg av farmfield »

Jannish skrev:Den ska verkligen bli intressant att följa.
Jag har faktiskt alltid undrat varför ingen datortillverkare har försökt hänga på Apple med datorer med intregrerad skärm i ett snyggt skal.
Kul att Asus gör verklighet av sina idéer.
Jag håller med, det är ofattbart... Alla företagen levererar bärbara men ingen har försökt sig på att skapa en iPC eller vad vi skall kalla det - och nu släppte HP sin udda 22" touchscreenapparat och Asus en liknande fast mindre och också den med touchscreen... Men varför har ingen bara släppt en vanlig variant á la iMac tro..?

Måste dock säga att HP's apparat är otroligt ful. EeeTop är väl snäppet snyggare men designen i PC-världen verkar överlag gå åt ett håll med genomskinliga plexiglasdetaljer & grejer som känns väldigt 80-tal...
TwoD
Utgåva: 14.04 Trusty Tahr LTS

Inlägg av TwoD »

Jag hade definitivt köpt en, om den inte sett ut som stryk och varit alldeles för klumpig!
Läste som tur var någonstans att den kommer ut i en svart modell (vet inte mycket som ser fulare ut än vita, plastiga Apple-inspirerade "design"-prylar), det ger den iaf en lite seriösare look...

Trodde först att den var i storleksordningen av en netbook, fast med pekskärm istället för tangentbord, då hade jag köpt en utan att blinka och lagt in Ubuntu på den. Men som stationär dator är den tyvärr värdelös för min del.

Vill ha en smidig "tablet-pc" jag kan komma åt min stationära ifrån när jag inte är hemma, och tex köra VNC eller X-forwarding mellan dem. Men, jag får väl vänta ett tag till då..
Skriv svar

Återgå till "Ubuntu Café"