Maths57, menar du ett SIP konto eller pay-to-phonekonto? Jag lyckades fixa ett SIP konto hos Ekiga som verkar funka hyffsat. Men nu har jag försökt betala för ett pc-to-phonekonto hos Diamondcard.us med kreditkort, men efter varje gång jag klickar på "Submit" visas ett felmeddelande som påstår följande:
You are only allowed to click once.
This prevents double billing your credit card.
Meddelandet är falskt eftersom jag bara klickar en gång. Skickade ett mail om detta till deras support, och fick genast ett svar:
Strange
och
You can try again. Close your browser and try again. No one else seems
to have this problem at the moment.
Men jag har provat igen, fyra - fem gånger, och med två olika datorer (Intrepid och Hardy, båda med Firefox 3.0.5) och får bara samma felmeddelande. Kan det vara fel på Firefox, eller det där amerikanska telekomföretaget?
P.S.
Det står även lite annat konstigt på betalsidan för kreditkort:
If you are using a non-USA credit card you may experience problems getting approved. This is due to our strict credit card security settings for foreign orders. If you are having a hard time getting your order approved we suggest a bank wire or payment using E-gold.com.
Vet inte om bara det är en rimlig orsak till felmeddelandet.... men med tanke på att t.ex. E-gold tar 8% som betalavgift, kan man ju misstänka att det är därför det "strular" för oss som bor utanför USA.

Ingen bra "shopping experience", tycker jag.
Det bör väl finnas bättre PC-to-phone leverantörer på närmare håll?