Någon som är riktigt duktig på skript?
Någon som är riktigt duktig på skript?
Under tiden då jag hade Windows använde jag ett skript till adobe audition för att modulera ljudfiler, men nu skulle jag vilja kunna använda skriptet i terminalen i Ubuntu för samma syfte. Finns det någon vet hur man ska skriva om det för användning i Linux terminalen?
Re: Någon som är riktigt duktig på skript?
Du glömde skicka med scriptet ifråga?
ǁ A: Because it obfuscates the reading.
ǁ Q: Why is top posting so bad?
ǁ Q: Why is top posting so bad?
Här kommer det!
Har lagt in skriptet i ett writer dokument för att kunna ladda upp det (sitter vid en Windows dator just nu).
Har lagt in skriptet i ett writer dokument för att kunna ladda upp det (sitter vid en Windows dator just nu).
- Bilagor
-
Skript.odt
- (13.21 KiB) Nerladdad 171 gånger
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
SilentSoundSpreadSpectrum, nu blev jag lite nyfiken 
Audacitys inbyggda skript-språk var väldigt begränsat sist jag tittade på det (det fanns inte ens FFT). Det finns ju stöd för LADSPA och VST också, men jag har dålig kläm på sånt.
Utan att veta hur Adobe Auditions skriptspråk fungerar så är det lite svårt att översätta skripten. Det verkar vara väldigt många parametrar till varje funktion och det är inte helt klart vad de betyder.

Audacitys inbyggda skript-språk var väldigt begränsat sist jag tittade på det (det fanns inte ens FFT). Det finns ju stöd för LADSPA och VST också, men jag har dålig kläm på sånt.
Utan att veta hur Adobe Auditions skriptspråk fungerar så är det lite svårt att översätta skripten. Det verkar vara väldigt många parametrar till varje funktion och det är inte helt klart vad de betyder.
Ok, och det går inte heller att göra det för terminalen utan att använda audacity?
-
- Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu
Allting går
För signalbehandling av olika slag är Octave det bästa, men då måste man ju veta vad man gör på ett helt annat sätt.

Ok. Finns det någon som vet hur man gör och orkar göra det så får den personen gärna höra av sig.