Om någon känner för att ta en match så säg till, jag är grymt bra så be warned.

http://teeworlds.com/ [+]
Spelar oftast på teeworlds.no-ip.org , ctf1, only pro's, titta gärna in.
Såg att du var inne men du hann sticka innan jag kom in. Går in nu... in med dig!ZX Spectrum skrev:Säker på att du vågar möta mig?
Lämna den i sin egen bas vid sin egen flagga.Konservburk skrev:Jag gillar worms, men inte quake och annat fps-skräp.
Jag provade det här nu, och det var ju ganska kul att skjuta på de andra... men jag fattade aldrig reglerna riktigt. Vad ska man göra av motståndarnas flagga när man fått tag i den?
Jag försökte med det... men fienden hade vår flagga. Kanske det som är problemet?dmz skrev:Lämna den i sin egen bas vid sin egen flagga.
Ja.Konservburk skrev:Jag försökte med det... men fienden hade vår flagga. Kanske det som är problemet?dmz skrev:Lämna den i sin egen bas vid sin egen flagga.
Det räcker alltstå inte att "byta flagga" med fienden... utan man måste ha båda flaggorna helt för sig själv. Får se om jag kan lyckas med det då.dmz skrev:Ja.Konservburk skrev:Jag försökte med det... men fienden hade vår flagga. Kanske det som är problemet?dmz skrev:Lämna den i sin egen bas vid sin egen flagga.
Din flagga måste vara kvar i din bas.
haha.Konservburk skrev:Det räcker alltstå inte att "byta flagga" med fienden... utan man måste ha båda flaggorna helt för sig själv. Får se om jag kan lyckas med det då.dmz skrev:Ja.Konservburk skrev:Jag försökte med det... men fienden hade vår flagga. Kanske det som är problemet?dmz skrev:Lämna den i sin egen bas vid sin egen flagga.
Din flagga måste vara kvar i din bas.
Men det var inte helt lätt det här... Klubban verkar vara det enda vapnet jag kan hantera någorlunda. Råkade först hamna på en bana med bara laserpistolerDet gick inte alls bra där.
Nope.ZX Spectrum skrev:Har börjat använda laserpistolen nu. Lika bra att träna rätt.![]()
Någon annan som har problem med att teeworlds hoppar ut till skrivbordet rätt som det är. Dessutom i samma upplösning som självaste spelet? I mitt fall 800x600.
Yep, jag lirar för fullt. Kan vi inte dra igång någon ubuntu-se-turnering eller dylikt? Eller det är väl ganska onödigt egentligen då jag känner mig ganska säker på vem som skulle segra...Konservburk skrev:Upptäckte just att 0.5 (och 0.5.1) har kommit nu. Största nyheten verkar vara att man nu kan spela som mest hela 16 personer per bana istället för bara 12. Finns även ett par nya banor. Jag gillar ctf5 bäst så här långt... rikligt med hjärtan och sköldar hjälper oss som inte är så bra
Vore nicedmz skrev:Yep, jag lirar för fullt. Kan vi inte dra igång någon ubuntu-se-turnering eller dylikt? Eller det är väl ganska onödigt egentligen då jag känner mig ganska säker på vem som skulle segra...Konservburk skrev:Upptäckte just att 0.5 (och 0.5.1) har kommit nu. Största nyheten verkar vara att man nu kan spela som mest hela 16 personer per bana istället för bara 12. Finns även ett par nya banor. Jag gillar ctf5 bäst så här långt... rikligt med hjärtan och sköldar hjälper oss som inte är så bra
Det blir roligare med lag. RACE-kartorna är ganska underhållande också... åtminstone så länge man håller sig borta från de som är löjligt svåra.ZX Spectrum skrev:Jag har inte lärt mig ctf än utan kör mest gigalive-kartan.
Skumt. Vad du kan prova är att öppna en terminal och starta spelet därifrån(alt+f2, skriv gnome-terminal, tryck enter. Skriv teeworlds i terminalen som dyker upp, tryck enter).gompen(Jarulfs fetmarkeringar) skrev:är sugen som fan på att testa detta men jag har ett litet problem :/ spelet startas på min andra skärm med fel upplösning o massa skit..
Jag får köra det i windowed mode på 1680x1050, annars tar spelet upp hela skärmen...gompen skrev:är sugen som fan på att testa detta men jag har ett litet problem :/ spelet startas på min andra skärm med fel upplösning o massa skit..