Skydomes i Ubuntu 8.10 krånglar... LÖST
Kategoriregler
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
Läs följande innan du postar: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=208&t=44692
Du får hjälp att komma igång med Ubuntu genom att välja en personlig fadder här: http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.php?f=110&t=8767
- Ambassadeur5000
- Utgåva: 20.04 Focal Fossa LTS
Skydomes i Ubuntu 8.10 krånglar... LÖST
Hello everyhopa!
Jag sitter och klurar lite grand med Skydomes, dvs bilder jag laddat ner. Tyvärr blir det inget av dessa bilder. Jag körde Kubuntu tidigare och hade snygg Skydome som jag laddat ner.
Kan det vara så att jag gör fel eller är det något särskilt man skall aktivera?
Jag sitter och klurar lite grand med Skydomes, dvs bilder jag laddat ner. Tyvärr blir det inget av dessa bilder. Jag körde Kubuntu tidigare och hade snygg Skydome som jag laddat ner.
Kan det vara så att jag gör fel eller är det något särskilt man skall aktivera?
Senast redigerad av 1 Ambassadeur5000, redigerad totalt 20 gånger.
Re: Skydomes i Ubuntu 8.10 krånglar...
När jag testade detta för länge sedan var det viktigt att bilderna hade en viss storlek, ett visst förhållande. Kanske det är lika nu, Jag kommer inte ihåg vad som är rätt.
- Ambassadeur5000
Jag har laddat ner Skydomes från Compiz egen hemsida, skumt.TicToc skrev:När jag testade detta för länge sedan var det viktigt att bilderna hade en viss storlek, ett visst förhållande. Kanske det är lika nu, Jag kommer inte ihåg vad som är rätt.
Har du installerat den under Desktop Cube > Appearance och aktiverat den genom att checka i rutan Skydome på raden ovanför?
- Ambassadeur5000
Jepp! Har testat det men när jag tex lägger in bilden så blir allt vitt. Tar jag bort bilden så kan jag som vanligt, dvs jag kan blanda två färger.Bowmore skrev:Har du installerat den under Desktop Cube > Appearance och aktiverat den genom att checka i rutan Skydome på raden ovanför?
Kan det vara dessa som spökar? skall jag avaktivera dem på nåt sätt?
Hade det problemet ett tag under Intrepid alpha-stadiet men vill minnas att det bara uppträdde när man kopplade in animeringen. Problemet då (brydde mig inte om att försöka lösa det) antog jag berodde på den grafiska drivaren. Att det blir vitt i Compiz brukar ha med drivarproblem att göra.
- Ambassadeur5000
Ja... Det är ju knappast några världsliga problemBowmore skrev:Hade det problemet ett tag under Intrepid alpha-stadiet men vill minnas att det bara uppträdde när man kopplade in animeringen. Problemet då (brydde mig inte om att försöka lösa det) antog jag berodde på den grafiska drivaren. Att det blir vitt i Compiz brukar ha med drivarproblem att göra.

Han kör Windows men är riktigt sugen på Ubuntu - Och det är bra. Han använder bara datorn till att betala räkningar och maila lite. Jag tror Ubuntu
är modellen för honom - Stabilt och enkelt, han kan absolut inget om vare sig Windows eller datorer

Ja det är bra att du slår ett slag för ubuntu
Själv har jag några kompisar som tvekat pga de kör trådlöst men nu sitter de där med brända skivor och bara väntar. På vem? Kan bara gissa
Så jag tolkar ditt svar som att skydome funkar utan animering påslagen?

Själv har jag några kompisar som tvekat pga de kör trådlöst men nu sitter de där med brända skivor och bara väntar. På vem? Kan bara gissa

- Ambassadeur5000
Så är detBowmore skrev:Ja det är bra att du slår ett slag för ubuntu![]()
Själv har jag några kompisar som tvekat pga de kör trådlöst men nu sitter de där med brända skivor och bara väntar. På vem? Kan bara gissa![]()

Funkar utan en snygg bakrund och animering

Det funkade tidigare i Kubuntu, så datorn är ju densamma. Man vill ju vara lite cool när man visar upp sin dator

Och du har testat vanliga bilder, typ jpg och png?
Behöver inte vara skydomebilder, de är bara specialanpassade.
- Ambassadeur5000
Re: Skydomes i Ubuntu 8.10 krånglar... LÖST
Tackar:-) Det funkade skit med PNG, varför vet jag inte men det går bra med JPG. Åter igen - TackBowmore skrev:Och du har testat vanliga bilder, typ jpg och png?