Tackar allihop

Visst. Men vad har han med linux eller ubuntu att göra?Ambassadeur5000 skrev:Så skall det varaNöjda och glada människor. När något är gratis och riktigt bra kan man knappast bli arg om något mot förmodan strular.
Vi hjälps åt att skapa något stort.
Länge leve Richard Stallman
Gnu. Inte Linux, inte Gnu/Linux, inte Ubuntu.Hans Linde skrev:[url]http://ubuntu-se.org/phpBB3/viewtopic.p ... ux#p256502
Nu vet jag ju inte särskilt mycket om GNU eller Linux men har förstått att Richard Stallman och Linus Thorwalds åtminstånde gjort det möjligt att skapa Ubuntu och dess avkommor, Kubuntu osv. Rätta mig - Jag kanke har fel. Var det MicroSoft?dmz skrev:Visst. Men vad har han med linux eller ubuntu att göra?Ambassadeur5000 skrev:Så skall det varaNöjda och glada människor. När något är gratis och riktigt bra kan man knappast bli arg om något mot förmodan strular.
Vi hjälps åt att skapa något stort.
Länge leve Richard Stallman
Så santOsprey skrev:Ähhh, både RMS och Linus har haft stor betydelse för utvecklingen av Gnu, Linux och Öppen källkod, men egentligen är den huvudsakliga faktorn ett frivilligt samarbete av många tusentals eldsjälar...