ändra färger på FireFox

Användarvisningsbild
BadOmen
Utgåva: 24.04 Noble Numbat LTS

ändra färger på FireFox

Inlägg av BadOmen »

Hej,
finns det nån addon som funkar som AnyColor och man kan använda med ubuntu?
Kan man skriva in nåt i filen gtkrc-2.0 och göra ändringar där manuellt annars?
Jag vill ändra färgerna på tabbarna och hela fältet där ovanför med knappar och menyer.

Såg att det fans en addon som ställer in olika färger på alla tabbar men jag vill köra samma som i temat jag har i gtk.
Användarvisningsbild
Konservburk

Re: ändra färger på FireFox

Inlägg av Konservburk »

Det finns en fil som heter ~/.mozilla/firefox/*/chrome/userChrome.css där du kan ändra sådant. Exakt vad du skriver i filen för att ändra färg på flikarna beror lite på vilken version av firefox du har.

Men gissningsvis blir det ungefär så här:

Kod: Markera allt

* {
   background-color: red !important;
}
Användarvisningsbild
HenrikAn
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av HenrikAn »

BadOmen skrev:Hej,
finns det nån addon som funkar som AnyColor och man kan använda med ubuntu?
Kan man skriva in nåt i filen gtkrc-2.0 och göra ändringar där manuellt annars?
Jag vill ändra färgerna på tabbarna och hela fältet där ovanför med knappar och menyer.

Såg att det fans en addon som ställer in olika färger på alla tabbar men jag vill köra samma som i temat jag har i gtk.
Men nu för tiden så anpassas väl FF till temat?
Eller är det inte så här du menar?
Screenshot-1.png
Screenshot-1.png (137.44 KiB) Visad 1620 gånger
The Net interprets censorship as damage and routes around it.
- John Gilmore
Användarvisningsbild
BadOmen

Inlägg av BadOmen »

Tack för svaren =)
Du har så rätt HenrikAn men jag hade valt ett Firefox tema och då ändrades det inte. Nu när jag bytte tillbaka till standardtemat så blev färgerna rätt på en gång :)

En liten följdfråga då... går det att byta ikonerna för tex. Back, Next och Home utan att lägga till Firefox teman som gör att gtk färgerna inte funkar i Firefox?
Användarvisningsbild
HenrikAn
Utgåva: 22.10 Kinetic Kudu

Inlägg av HenrikAn »

BadOmen skrev:Tack för svaren =)
Du har så rätt HenrikAn men jag hade valt ett Firefox tema och då ändrades det inte. Nu när jag bytte tillbaka till standardtemat så blev färgerna rätt på en gång :)

En liten följdfråga då... går det att byta ikonerna för tex. Back, Next och Home utan att lägga till Firefox teman som gör att gtk färgerna inte funkar i Firefox?
Ahaaa, så det är bara för att jag för en gångs skull inte pillat med teman som det fungerade!
Man skulle ju då egentligen vilja ha teman som bara innehåller knapparna antar jag...
The Net interprets censorship as damage and routes around it.
- John Gilmore
Användarvisningsbild
BadOmen

Inlägg av BadOmen »

HenrikAn skrev:
BadOmen skrev:Tack för svaren =)

Ahaaa, så det är bara för att jag för en gångs skull inte pillat med teman som det fungerade!
Man skulle ju då egentligen vilja ha teman som bara innehåller knapparna antar jag...
hehehe, Ja det skulle ju vara bra med att bara ha ikon teman men det kanske finns. Ska ta mig en koll när jag har ork och tid :) Jag har alltid bara valt ett tema som ser bra ut men jag har aldrig riktigt brytt mig om att kolla vad som egentligen ingår.
Skriv svar

Återgå till "Program - inaktuell"